ПОРТФОЛІО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДИЧНОЇ ТЕМИ РАЙОНУ:

«Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації учнів та вихованців навчальних закладів району» (2016-2021р.р.)

/Files/images/1/anime-linii-1085.gif

Адаптація малюків до закладу дошкільної освіти та сучасного соціального простору

Заклад дошкільної освіти першим відкриває перед дитиною світ соціально-суспільного життя. Дитячий садок (разом із родиною) бере на себе функції виховання та формування особистості. Початок відвідування дитиною закладу дошкільної освіти - дуже напружений період, який вимагає від неї перебудови всіх уявлень і стосунків з оточуючими людьми, включення її в нову соціальну ситуацію.
Виділяють два види адаптації:
1. Біологічна адаптація — це перебудова фізіологічних систем організму, що забезпечує доцільне пристосування до нових умов. Саме при біологічній адаптації виникає зниження захисних функцій організму, внаслідок чого діти можуть почати хворіти, частіше, ніж це було тоді, коли вони перебували вдома. Дитина може почати скаржитися на втому, погане самопочуття, стати більш млявою. Але все це тимчасово, як тільки організм звикне до змін все це пройде.
2. Соціальна адаптація — здатність змінити свою поведінку в залежності від нових соціальних умов. Іншими словами, це перебудова свого життя, звичок під нові умови.
Процес адаптації до нових умов через низку обставин: вікових особливостей, стану здоров’я, типу нервової системи, стилю виховання, розвитку ігрових, комунікативних навичок тощо - у різних дітей відбувається по-різному. Одні діти легко налагоджують контакти з дітьми і дорослими, пристосовуються до нових вимог, режиму; процес адаптації у них проходить легко й безболісно. У інших зміна соціальних стосунків, умов існування викликають значні труднощі, дитина стає неспокійною, примхливою, замкнутою, тощо. Порушується емоційна рівновага, травмується психіка. Щоб процес пристосування дитини до нових умов пройшов максимально безболісно, ми рекомендуємо батькам ретельно готувати її до цього.
/Files/images/1portfolo/Адаптація_page-0001.jpg /Files/images/1portfolo/Адаптація2_page-0001.jpg
/Files/images/1/anime-linii-1085.gif

Участь ЗДО у Всеукраїнському експерименті

Заклад дошкільної освіти № 279 з 2019 року приймає участь у Всеукраїнському експерименті за темою: «Становлення і розвиток особистості на ранніх етапах онтогенезу» на базі дошкільних навчальних закладів Київської, Сумської, Хмельницької, Львівської, Чернівецької, Донецької, Івано-Франківської, Харківської областей на 2019-2022рр.
За більш ніж два роки роботи в експерименті, ми намагались забезпечити у групі раннього віку розмірений темпоритм життя, і в результаті побачили, що вихованці упродовж зазначеного часу становилися більш уважними, спокійними, вдумливими, і при цьому вони не відчували тиск поспіху. Упродовж нашої роботи, ми помітили, що сучасні малюки мають більш значні індивідуальні відмінності, ніж вікові, саме тому ми погоджуємося з думкою, що кожен з малюків має право на свій темп і ритм, свій рівень досягнень.
Ми більше не використовуємо розмальовки, коли у дітей є час для власної творчості. Замість них ми дозволяємо дітям вільно експериментувати, використовуючи заздалегідь підготовлені фони та різноманітні художні матеріали: кольорова крейда, воскові олівці, штампи, солоне тісто, природні матеріали, крупи, нитки, серветки тощо. Діти самі обирають, чим їм хотілося б займатись у цей час: малюванням, ліпленням чи аплікацією. Адже простір для творчості безмежний і діти не повинні боятись відтворювати свої фантазії.
Читання художньої літератури у групі завжди супроводжується театралізацією (пальчиковий театр), появою лялькових героїв або показом ілюстрацій, мова вихователя красива, чиста та емоційно забарвлена. Ми заохочуємо дітей до ігор-драматизацій і театралізацій з використанням іграшок та ляльок різних видів театру: пальчикового, рукавичок, настільного. А також для роботи з малечею використовуємо різноманітні дитячі музичні інструменти та «Контактний театр».
Особливу увагу в режимі дня ми приділяємо проведенню загартування, що сприяє зміцненню здоров′я. Велике значення має рухова активність в ранковий час. Для її забезпечення в нашому садочку щоденно проводиться ранкова гімнастика. За допомогою цікавих загально-розвиваючих вправ вихованці активізуються та налаштовуються на подальшу роботу. Дуже важливо, щоб виконання вправ ранкової гімнастики увійшло в звичку, тому ми радимо батькам, на власному прикладі, показувати дітям необхідність її виконання. У групі раннього віку ми створили розвивальне середовище для самостійних і спільних ігор дітей, насичений різноманітними атрибутами фізкультурний куточок, за допомогою батьків придбали сухий басейн та міні-гірку.
Отже, підводячи підсумки за 2 роки роботи в експерименті, слід відмітити, що в результаті проведеної роботи в експериментальній групі діти 3-го року життя досягли значних результатів: достатнього рівня досягли - 30% дітей, середнього рівня – 51%, низького рівня– 15% дітей. Дітей, що не досягли вікового рівня розвитку не виявлено і 4% дітей випереджають віковий рівень.
Це дає змогу стверджувати, що запропоновані нам матеріали в рамках експерименту були дієвими і ефективними та можуть використовуватися у широкій практиці закладів дошкільної освіти.
/Files/images/1portfolo/Эксперимент1.jpg /Files/images/1portfolo/Эксперимент2.jpg

/Files/images/1/anime-linii-1085.gif

Розвиток соціально-комунікативної компетентності вихованців ЗДО

Мовленнєве спілкування є одним з перших видів діяльності, яким дитина оволодіває під час онтогенезу. Воно є універсальною умовою розвитку особистості в період дошкільного дитинства. У процесі різнобічного спілкування дитина пізнає природний, предметний і соціальний світ у його цілісності й різноманітності, формує та розкриває власний внутрішній світ, свій образ Я, засвоює та створює культурні цінності, є при цьому активним суб'єктом взаємодії. Мовлення дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям і завдяки якому відбувається соціалізація дитини.
Наше завдання, як педагогів, полягало не тільки в тому, щоб дати дітям певні знання і уміння, але і навчити їх керуватися ними у повсякденному житті. Діти виявляють активне прагнення до спілкування з однолітками в різних видах діяльності, в результаті якого формується «дитяче суспільство». Це створює певні передумови для виховання колективних взаємин. Змістовне спілкування з однолітками стає важливим фактором повноцінного формування особистості дошкільника. У колективній діяльності (грі, праці, спілкуванні) діти освоювали вміння колективного планування, вчились узгоджувати свої дії, справедливо вирішувати спори, домагатися загальних результатів. Все це сприяло накопиченню морального досвіду.
Поряд з ігровою та трудовою діяльністю істотну роль в моральному вихованні дітей дошкільного віку відіграє навчальна діяльність. На заняттях дошкільнята освоювали правило навчальної поведінки, у них формувались цілеспрямованість, відповідальність, вольові якості.
Діалогічна форма спілкування, найбільш природна і звична, не дана людині від народження. Її освоюють так само, як і будь-який інший вид діяльності, в процесі взаємодії з більш досвідченим партнером - носієм комунікативної культури. Вмінню вести діалог постійно навчали вихованців наші педагогічні працівники. У центрі діалогічної ситуації - особистість у своїй самобутності й унікальності, діалог відбудеться тільки при засвоєнні повноти прояву особистісних функцій дитини і вихователя.
Виховуючи у дітей відносини доброзичливості один до одного, під час ігор та інших видів діяльності, педагоги ЗДО звертали їх увагу до інтересів і потреб однолітків, які знаходились поруч, виховували в них бажання допомогти однолітку, поділитися з ним, відгукнутися на його прохання.

/Files/images/1portfolo/Дети_page-0001.jpg /Files/images/1portfolo/Дети2_page-0001.jpg

/Files/images/1portfolo/Дети3_page-0001.jpg /Files/images/1portfolo/Дети4_page-0001.jpg

/Files/images/1portfolo/Дети5_page-0001.jpg/Files/images/1portfolo/Дети6_page-0001.jpg

/Files/images/1/anime-linii-1085.gif

Гурток як форма соціалізації особистості

З метою реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти, задоволення особистих потреб дітей та успішної соціалізації особистості дошкільників у закладі дошкільної освіти було організовано роботу гуртків за інтересами. Гурткова робота (додаткові освітні послуги) в закладі дошкільної освіти проводилась у межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного Міністерством освіти і науки України разом з Міністерством охорони здоров’я. Заняття проводились у першу та другу половину дня, в залежності від тематики заняття та змісту організованої діяльності. У першу половину дня додаткові освітні послуги поєднувались із заняттями за розкладом, з наступним поділом дітей на підгрупи. Тривалість проведення занять – 15-25 хвилин залежно від віку дітей.
Гуртковою роботою охоплено понад 60% дітей закладу дошкільної освіти. Робота гуртків проводилась узгоджено з освітнім процесом, що сприяло підвищенню результативності виконання програмових вимог. Участь вихованців у такій роботі також забезпечує виховання соціокультурної компетентності особистості.
Упродовж останніх років працювали такі гуртки:
• «Англійська для малят», керівник Довгова С.А., діяльність здійснюється за програмою «Англійська мова для дітей дошкільного віку» (авт.: Кулікова І. А., Шкваріна Т. М.);
• «Бебі-йога», керівник Брусенцова А.О., діяльність здійснюється за програмою «Казкова фізкультура» (авт. М.М. Єфименко);
• «Діти і театр», керівник гуртка Кучма Г.Є., діяльність здійснюється за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина»;
• «Весела хореографія», керівник гуртка Луніна С.С., діяльність здійснюється за програмою хореографічної діяльності дітей від 3-х до 7-ми років «Дитяча хореографія» (авт. Шевчук А.С.)

/Files/images/1portfolo/Гуртки.jpg

/Files/images/1/anime-linii-1085.gif

Тематичні дні та тижні

На сучасному етапі надзвичайно важливо оновлення та підвищення якості дошкільної освіти, спрямоване на психолого-педагогічну підтримку позитивної соціалізації та індивідуалізації вихованців, розвиток особистості дітей дошкільного віку. На відміну від освіти на інших вікових етапах розвитку, дошкільна освіта розглядається як система, в якій центральне місце займають процес взаємодії педагога з дітьми, орієнтований на інтереси і можливості кожної дитини. Однією з форм такої взаємодії є проведення тематичних днів та тижнів. Цінність тематичних днів полягає в наступному:
- будучи незвичайними за формою, вони особливо захоплюють дітей, спонукаючи їх активно освоювати загальнолюдські цінності;
- діти отримують можливість проявляти більшу активність, самостійність, ініціативу, що створює сприятливі умови для розвитку індивідуальності та позитивних якостей особистості.
За весь час роботи над методичною темою району, в КЗ «ДНЗ № 279» було проведено:
- Тиждень науки «Сьогодні фантазери – завтра винахідники»;
- Тиждень пам’яті В.О. Сухомлинського «Людина починається з добра»;
- Тиждень родинності «Від дитини до її родини»;
- Екологічний тиждень «ЕКО-світ»;
- Тиждень інновацій «Нові ідеї - в практику роботи»;
- Тиждень казки та театру «Чарівний світ театру»;
- Тиждень виховання любові до малої Батьківщини «Я - маленький харків'янин»;
- Тиждень математики «Мислимо, граємо, математику вивчаємо»
Традицією стало і те, що щорічно в закладі дошкільної освіти проводяться тематичні дні такі, як: День вишиванки, День довкілля, День захисту дітей, День здоров’я, День землі. Щорічне проведення фестивалю ранкової гімнастики «Рух заради здоров'я» стало прикладом тісної співпраці батьків та педагогів в пропаганді здорового способу життя.
Активну участь в плануванні та проведенні тематичних днів та тижнів брали адміністрація, педагоги та батьки.

/Files/images/1_kollaji/Коллаж Тиждень родинності (2)-001.jpg/Files/images/1_kollaji/Еко-тиждень 2019.jpg

/Files/images/1_kollaji/Тиждень казки та театру 2020_page-0001.jpg/Files/images/1_kollaji/Коллаж Тиждень Математики_page-0001.jpg

/Files/images/1_kollaji/Тиждень інновацій 11.2019_page-0001.jpg/Files/images/1_kollaji/Коллаж День защиты детей_page-0001.jpg

/Files/images/1_kollaji/Колаж День Вишиванки_page-0001.jpg/Files/images/1_kollaji/Колаж День Вишиванки_page-0002.jpg

/Files/images/1/anime-linii-1085.gif

Свята та розваги

Протягом усього часу роботи над методичною темою району (2016-2021р.р.) забезпечувався організаційно-методичний супровід проведення свят, розваг та театральних дійств, спрямованих на вивчення фольклору, етнографії, національної культури й мистецтва. У закладі щороку успішно проводились такі свята та розваги, як «1 вересня – відкриття освтіньо-творчого сезону», «Новий рік», «Свято осені», «Матусин день», «Свято Святого Миколая», «Різдвяна казка», «Щедра Масляна», «День Пам’яті загиблих у Другій Світовій війні» та інші. Проведення зазначених заходів допомогло педагогам на належному рівні працювати над вирішенням головних завдань методичної теми району, а саме успішної соціалізації дошкільника.
/Files/images/1portfolo/Свята та розваги3.jpg/Files/images/1portfolo/СВЯТА ТА РОЗВАГИ_page-0001.jpg
/Files/images/1portfolo/СВЯТА ТА РОЗВАГИ_page-0002.jpg /Files/images/1portfolo/Свята та розваги4.jpg
/Files/images/1portfolo/Свята та розваги5.jpg/Files/images/1portfolo/Свята та розваги6.jpg

/Files/images/1/anime-linii-318.gif

Відеокліпи

ЗДО # 279. Флешмоб "Ми - діти твої, Україно!" Літня ігрова діяльність ЗДО № 279

ЗДО № 279 День вишиванки 2020 Театр тіней "Родинний вогник любові"

ФІЗКУЛЬТУРНИЙ МАРАФОН «ЯСКРАВІ СУЛТАНЧИКИ!» Виступ черлідерів ЗДО № 279 "Чер-Леді"

Кiлькiсть переглядiв: 289