/Files/images/vinpuh.gif

Методична работа

/Files/images/f1722ddb8207.gif

Упродовж

2023/2024 н.р. заклад дошкільної освіти працюватиме над впровадженням методичної теми району

"Мотивація як визначальний фактор організації навчальної діяльності учнів та вихованців в умовах змішаного навчання"

/Files/images/1/7041.gif

Аналіз роботи колективу закладу за 2022/2023 навчальний рік

Введення в Україні воєнного стану позначилося на всіх сферах людського життя. Особливих змін зазнала освітня галузь, зокрема дошкільна. Є заклади, які працюють у звичному режимі, деякі — приймають тимчасово переміщених осіб, організовують освітній процес дистанційно, консультують батьків тощо. Але є заклади дошкільної освіти, які знаходяться в зоні бойових дій, вони не працюють в повному обсязі, в них призупинений освітній процес. До таких відноситься і наш ЗДО № 279.

Цьогорічна діяльність педагогічних працівників системи освіти відбувається у найскладніший для України час - в умовах повномасштабної війни, розв'язаної російською федерацією, в умовах воєнного стану.

МОН закликає нас, освітян, зробити все можливе і неможливе не тільки для успішного функціонування системи освіти в Україні, у тому числі й дошкільної, але й для успішного її розвитку і подальшого реформування.

Допоки наші ЗСУ сумлінно і жертовно захищають нас на передовій, ми - освітяни, маємо тримати стрій на своєму освітянському фронті у тилу і таким чином допомагати ЗСУ наближати наш день перемоги над російським агресором.

Команда працівників закладу дошкільної освіти № 279 цьогоріч працює у вкрай важких умовах, проте, ми – працюємо! І ми намагаємося своїми досягненнями наближати нашу перемогу; не загубити свої досягнення, а навпаки примножувати їх - не загубити нашу ідентичність, національну гідність.

Сьогодення внесло корективи в освітянське життя та незмінним лишилося те, що всі ми маємо працювати заради наших дітей. Робота кожного з нас наразі надзвичайно важлива, бо у стані війни діти дошкільного віку належать до найуразливішої категорії населення. Перебуваючи в небезпеці, в тривалому стресовому стані, дитина позбавлена нормальних умов для розвитку та освіти. Через відчуття тривоги, напруги, страху, невизначеності ускладнюється процес повноцінної соціалізації дитини. Діти, які вимушені бути переміщеними із зони активних бойових дій, (таких дітей з нашого закладу майже 81%), стикаються з проблемою соціальної адаптації, перебуваючи в нових соціальних умовах.

Тому, незважаючи на відсутність очних занять з дітьми та велику відстань між вихователями та вихованцями, в закладі було організовано епізодичну освітню діяльність, тобто консультування, психологічна допомога за запитом.

Все це проводилось з використанням дистанційних технологій:

• педагоги використовували інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, практикували індивідуальні консультації за запитом;

• інформували батьків вихованців про особливості такого спілкування в період воєнного стану через сайт; за необхідності, надавали рекомендації;

• використовували закриті спільноти в соціальних мережах (Вайбер/Телеграм/Фейсбук) за визначеними спільно з батьками принципами організації груп та правилами спілкування;

• використовували дистанційні інструменти спілкування відповідно до наявного системотехнічного забезпечення (електронна пошта, форум, чат, відеоконференція, блог тощо).

Одним із важливих пріоритетів у діяльності закладів дошкільної освіти є забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, які на сьогодні страждають від російської воєнної агресії. А життя та здоров’я дітей – це найбільша цінність людства. Навіть в таких складних умовах, адміністрацією закладу та педагогами було організовано та проведено цілу низку заходів: тематичних днів, флешмобів, консультацій, нарад, батьківські збори тощо.

Ось такі заходи були проведені колективом ЗДО з батьками та вихованцями під час дії воєнного стану.

На початку нового 2022/2023 навчального року вихованці нашого закладу взяли участь у фото-флешмобі «Наші діти 1 вересня 2022 року». Сподіваємось, що цей день запам'ятався довгоочікуваними зустрічами, завзятим і дзвінким сміхом, новими цікавими знайомствами і пробудженням спраги до знань. Бажаємо, щоб сил і терпіння вистачило на весь прийдешній рік!

Також перше вересня, під гаслом «10 років разом з «Мишуткою», наші вихованці зустріли онлайн. Педагоги ЗДО привітали вихованців та батьків з новим навчальним роком, а діти розповіли вірші, які спеціально підготували. Обов'язково, на початку свята, прозвучав гімн України у дитячому виконанні, а наприкінці - малюки отримали у подарунок від педагогів, мультфільм «Як їжачок боявся йти до школи». В цей день нам, особливо, хотілося об’єднати й підбадьорити наших вихованців, їхніх батьків та всіх працівників ЗДО № 279.

1 вересня 2023 від колективу закладу дошкільної освіти № 279 отримали привітання наші випускники. Дякуємо їм за всі ті роки, дні та хвилини, які ми провели поряд. Ми кажемо «До побачення!» А це означає, що ми обов'язково ще обов’язково зустрінемося!

У вересні 2022 року, в рамках Дня фізичної культури та спорту, вихованці нашого закладу взяли участь у фото-флешмобі «Sports children of Ukraine». День фізичної культури і спорту – це свято, яке символізує силу, витривалість, мужність, красу та популяризує здоровий спосіб життя!

До святкування Дня дошкільного працівника та Дня працівників освіти, педагоги ЗДО взяли участь у челенджі «Є професія у світі - серце віддавати дітям!», а вихованці приєднались до районного челенджу «Тим, хто дарує дітям крила».

(В наявності відео матеріали щодо діяльності наших педагогів)

З вересня 2022 року дошкільнята закладу дошкільної освіти активно долучилися до міської акції «Героям сучасності», у межах якої на долоньках писали слова підтримки нашим захисникам та захисницям, з подякою тим, хто дарує нам надію жити, творити, любити та вірити у світле, мирне майбутнє, з подякою за мужність, честь, героїзм, за кожен новий день, за змогу жити, працювати та бачити рідних, з подякою за боротьбу за кожен клаптик нашої української землі та право залишатися вільною та незалежною нацією…

До Міжнародного дня миру, який відзначається 21 вересня вихованці ЗДО підготували малюнки для онлайн-виставки «Діти за мир у світі». Сьогодні мир в Україні не є абстрактним бажанням, це усвідомлена мета, адже за мирне існування, за право жити у власній державі триває боротьба. І найвищу цінність миру, який є запорукою щасливого життя, сьогодні відчула кожна українська родина.

Працівник дошкільної освіти – це не просто людина, це особистість, наділена колосальним терпінням, безмірним талантом і безмежною любов’ю до людей взагалі, і до дітей, зокрема! Мудрість і доброта, поблажливість і розуміння, ентузіазм і натхнення – ось ті риси, які вражають в людях цієї професії.

До Всеукраїнського дня дошкілля, 23.09.2022, вихованці закладу приготували для працівників закладу вірші та привітання.

6 червня 2022 року творча група нашого закладу дошкільної освіти брала участь у Всеукраїнській інтернет-конференції «Освітній процес в закладах дошкільної освіти в умовах воєнного стану: теорія, практика, інновації" у секції «Піклування та розвиток дітей раннього віку: інноваційний контекст». Матеріали на тему «Становлення і розвиток особистості на ранніх етапах онтогенезу: досвід роботи Харківського КЗ «ДНЗ № 279» в освітньому Всеукраїнському проєкті», авторами яких є Рагозіна В. В., Коротун О. М., Брусенцова А. О., Неєлова В. В.

У жовтні були опубліковані у збірнику матеріалів конференції, де були представлені теоретико-практичні досягнення та наукові розвiдки науковців, викладачів закладів вищої та післядипломної освіти, керiвникiв, методистів та вихователів закладів дошкільної освіти. За результатами заходу педагоги ЗДО отримали почесні сертифікати та слова подяки від спікерів та організаторів конференції

Одне з перших пізнань людини про природу є знайомство з рослинним і тваринним світом. Малюки запам’ятовують, як промовляють тваринки, де живуть, чим харчуються. Якщо для більшості дорослих людей, кішка або собака – це просто домашні вихованці, то для дітей вони є улюбленими товаришами, а вислів «брати наші менші» діти розуміють буквально! Тварини є прикладом безкорисної любові та відданості, вони також позитивно впливають на наше здоров'я – і морально, і фізично. Догляд за домашніми улюбленцями підвищує самооцінку, запобігає самотності, сприяє зниженню ризику серцево-судинних захворювань та нормалізації артеріального тиску у дорослих та зменшує імовірність виникнення алергічних захворювань та астми у дітей, а також допомагає розвинути у дітей такі якості, як відповідальність, співчуття та допомога іншим. Тому 4 жовтня 2022 року наші вихованці взяли участь у фото-флешмобі «We love animals» та показали, що кожна тварина в нашому світі має бути зігріта любов'ю та турботою.

У жовтні 2022 року наші вихованці разом з батьками приєдналися до ініціативи організації учнівського самоврядування «Золота Ера» ХСШ 99 та взяли участь в онлайн-фестивалі #КОЗАК_FEST за номінаціями:

- «Від щирої душі дитини захисникам моєї України;

- «Козацька сила - від батька до сина»;

- «Ми роду козацького діти - землі української цвіт».

Також у жовтні 2022 року у нашому закладі пройшла акція «Спільними зусиллями до Перемоги» щодо підготовки будівель та споруд закладу до осінньо-зимового періоду 2022/2023 навчального року. Спільно з волонтерською командою «Відбудуємо Харків разом» працівники ЗДО № 279 провели серйозну роботу щодо закриття контуру будівлі.

Вшановуючи таку чарівну пору року, як осінь, вихованці нашого закладу взяли участь у фото-виставці «Витівки Золотої Осені» та виготовили поробки з природних матеріалів.

09.11.2022 вітання від вихованців закладу та їх педагогів з Днем української писемності та мови. Мова є основою духовного багатства народу та інтелектуального потенціалу; найвагоміше надбання кожної окремої людини і найбільша суспільна цінність. Маємо безцінний дар: одну з наймилозвучніших і найкрасивіших мов світу. Всебічна підтримка державності мови, зростання її престижу, зміцнення та розвиток - почесна місія кожного громадянина України.

З 11 по 16 листопада 2022 року в закладах дошкільної освіти Шевченківського району проводилось онлайн-свято «Осінній бал» серед вихованців та їх батьків. У святковому заході за різними номінаціями взяли участь і вихованці нашого закладу.

20 листопада в усьому світі щорічно святкують Всесвітній день дитини. Це свято відзначається як день світового братерства і взаєморозуміння дітей, день підтримки діяльності, спрямованої на забезпечення благополуччя дітей в усьому світі. В рамках свята, вихованці нашого закладу взяли участь у фото-флешмобі «Happy Child Smile».

6 грудня 2022 року привітання та подяка від вихованців закладу ЗБРОЙНИМ СИЛАМ УКРАЇНИ! За нашу рідну Україну! Низький уклін і тричі СЛАВА, дорогі ви наші захисники. Ви Слава, гордість, міць країни.

Спокій наших домівок, спокій близьких - у ваших надійних, сильних руках. Завдяки вам, ГЕРОЯМ, ми спимо у своїх теплих ліжках.

ЧЕСТЬ І ХВАЛА ВАМ!

У грудні 2022 року проводилось онлайн свято «Зимова казка на порозі» серед вихованців ЗДО та їх батьків за різними номінаціями.

З нагоди Дня святого Миколая вихованці нашого закладу отримали солодкі новорічні подарунки від Харківського міського голови Ігоря Терехова.

З побажаннями миру, добра, сімейного затишку та всього найкращого вихователі закладу у святкових карнавальних костюмах привітали вихованців закладу, які знаходилися на цей час у м. Харкові, та передали їм солодкі подарунки.

У грудні 2022 року до новорічних свят вихованці ЗДО разом з батьками взяли участь у фото\відео конкурсі «Зимове диво» у наступних конкурсах:

- Малюнок до Дня Святого Миколая;

- Поробка «Зимове диво»;

- Маскарадний костюм до свята Нового року;

- Новорічний вірш, танок або пісня.

Наприкінці грудня вихованці та колектив закладу приєднався до районного челенджу «Новорічні привітання, побажання, мрії». У вітаннях звучали побажання миру, добра, любові, благополуччя, здоров'я. Але головна мрія у всіх одна - Перемога, яка неодмінно прийде!

Упродовж січня 2023 року вихованці закладу разом зі своїми батьками брали участь у акції, ініційованою Департаментом освіти Харківської міської ради «Сімейні звичаї та традиції харківських родин».

З 16.01 по 31.01.2023 з нагоди свята дня Соборності України, яке ми святкуємо 22 січня, Департамент освіти Харківської міської ради ініціював проведення челенджу «Тільки в єдності наша сила», до якого приєдналися вихованці нашого закладу.

День Соборності України – день, що символізує єдність земель України. Усім жителям країни діти нашого садочка надіслали свої привітання та побажання кожному з нас зберігати силу духу, бадьорість та оптимізм. Нехай у кожній сім'ї панує мир і спокій, любов та порозуміння. Ми віримо у наше світле майбутнє і сприятимемо розвитку та процвітанню улюбленої країни.

Солодке свято: 1 лютого - Міжнародний день десерту.

Працівники нашого закладу також внесли свій вклад в приготування солодощів, та відправили смаколики зі словами подяки нашим військовим в ЗСУ.

14 лютого День Святого Валентина, День усіх закоханих. У цей день прийнято дарувати коханим і дорогим людям приємні подарунки. Зараз для всіх нас такими людьми є наші захисники та захисниці, яким і були присвячені «валентинки» від наших вихованців.

Щороку 17 лютого люди всього світу відзначають День спонтанного прояву доброти. Наші вихованці разом з батьками, колектив закладу приєдналися до марафону добра, ініційованого Департаментом освіти під гаслом «Добро починається з тебе».

Міжнародний День рідної мови, який відзначають щороку 21 лютого, починаючи з 2000 року. Рідна мова є важливим елементом культурної та національної свідомості людини. Знати, берегти та примножувати рідну мову - обов'язок кожної людини. Для вихованців старших груп вихователями М.С. Усовою та Т.Ю. Гриньовою було проведено онлайн-заняття «Найдорожча наша мова – рідна мова, калинова», діти ознайомилися з «Легендою про мову», та узнали про особливості святкування та історію виникнення Міжнародного дня рідної мови.

23.02.2023 року вихованці нашого садочка приєднуються до святкового віртуального ярмарку «Масляна іде до нас: зимоньку проводжаємо, весноньку зустрічаємо!», який проходить у закладах освіти Шевченківського району. Серед заходів: віртуальна кухня «Смаколики Перемоги», челендж відеоробіт «Традиції святкування Масляної в Україні та інших країнах», святковий онлайн-концерт «Нехай приходить до нас весна і рум'яна, і красна!», творчий челендж «Співай, танцюй, розповідай - Масляну зустрічай!»

В урочистій атмосфері Почесну грамоту адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради, за сумлінну і плідну працю, високий рівень професійної майстерності, вагомий особистий внесок у справу навчання та виховання підростаючого покоління та з нагоди Міжнародного жіночого дня помічнику вихователя Гурбановій Зульфії вручив голова адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради Володимир Романович Котковський.

В межах пункту Незламності, розпочав свою роботу гурток для вихованців закладів дошкільної освіти Шевченківського району, які знаходяться у місті Харкові. Для наших дошкільнят вихователі та практичний психолог організували цікаві заняття та готували до школи.

20 березня 2023 року вихованці закладу приєдналися до Челенджу Шевченківського району та відповіли на філософське запитання «Що таке щастя?». Головна ідея Дня щастя полягає у тому, щоб нагадати людству, що кожен з нас має право бути щасливим. За активну участь у районному флешмобі закладів дошкільної освіти до Всесвітнього дня щастя нашому закладу оголошено ПОДЯКУ від Управління освіти адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради.

Жайворонки прилетіли - весну на крилах принесли! На мир, на добро, на Перемогу! 22 березня 2023 року з надією та вірою працівниці нашого закладу надіслали смачний привіт нашим українським захисникам! Так і хочеться нагадати всім слова із байки українського мислителя Г.Сковороди «Жайворонки" про наших захисників «Не той орел, що високо літає, а той хто легко сідає!»

З 29.03.2023 заклад дошкільної освіти взяв участь у челенджу Шевченківського району «Великдень іде, Перемогу несе!». Для наших захисників з великою любов`ю працівниками закладу, вихованцями разом з батьками були виготовлені Великодні смаколики. За активну участь у челенджі заклад отримав Подяку від Управляння освіти адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради.

4 квітня відзначається Міжнародний день інтернету і професійне свято web-майстрів. Сучасні діти дуже багато спілкуються з телебаченням, відео і комп'ютером, тобто отримують інформацію через відеоряд. Вихованці нашого закладу разом з батьками залюбки використовують Інтернет: дистанційно навчаються, виконують інтерактивні завдання та успішно розвиваються.

Упродовж квітня 2023 року колектив ЗДО долучилися до марафону «Від серця до серця», яку ініціював Департамент освіти Харківської міської ради, щоб висловити свою підтримку і подякувати нашим захисникам, які стоять на сторожі нашого спокою та миру. #Харків_марафон Напередодні свята працівниці нашого закладу з турботою та натхненням випекли та передали військовослужбовцям ЗСУ Великодні паски.

До 8 травня 2023 року вихованці закладу брали активну участь у калейдоскопі творчих робіт з нагоди Дня пам’яті та примирення «З МРІЄЮ ПРО МИР!!!» Шевченківського району та отримали Подяку від Управляння освіти адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради.

З нагоди Дня вишиванки, Дня слов'янської писемності тa культури, Всесвітнього дня культурної різноманітності в ім’я діалогу та розвитку, Міжнародного дня матері та Міжнародного дня сім’ї вихованці та колектив закладу приєдналися до освітньої акції «Українська культура як місток єднання минулого, сьогодення та майбутнього українців» ініційованого Департаментом освіти Харківської міської ради. Були надані тематичні малюнки, представлені фотографії сімей з дітками, зокрема і в національних вишиванках, запропоновано читання патріотичних віршів. Відповідно до тематики кожного із свят інформація та фотоколажи були представлені в соціальних мережах Facebook, Telegram та на офіційному сайті закладу дошкільної освіти № 279.

Усмішки дітей – це, мабуть, найкраще, що може радувати погляд у такі непрості часи. У них стільки щирості й довіри, що розтопить навіть найсуворіше й загартоване проблемами серце. До Дня захисту дітей в нашому закладі відбулась Фото-виставка «Моє щасливе дитинство». Нехай звучить дитячий сміх, народжуються надії і здійснюються мрії!

Розміщення публікацій про діяльність закладу у воєнний час в Інтернет спільнотах:

1. 4 березня 2023 року розміщено публікацію про діяльність закладу у воєнний час на сторінці Шевченківського району м. Харкова у Фейсбук.

2. 30 березня 2023 року За активну роботу з узагальнення матеріалів для електронного видання «Шевченківський тримає стрій» про волонтерську діяльність закладів освіти Шевченківського району м. Харкова нашому закладу оголошено Подяку! Статті про працівників нашого закладу було опубліковано у ІІ збірнику електронного видання.

3. 19 квітня 2023 року у телеграм-каналі «Харківські герої освітнього фронту» вийшла стаття про батьків вихованця закладу Кізім Матвія, батько якого привозив в Україну для наших воїнів медичну допомогу - кровоспинні медикаменти, особливо потрібні бинти, турнікети, медикаменти від застуди, теплі речі, грілки для ніг та тіла та іншу допомогу для безпеки наший воїнів.

4. 15 травня 2023 року у телеграм-каналі «Харківські герої освітнього фронту» вийшла стаття про працівниць закладу, наші справжніх господинь, працівниці закладу дошкільної освіти № 279 Шевченківського району, які опікуються не тільки своїми родинами, а й не перестають тішити справжніми українськими пирогами та пиріжками славних воїнів. Пиріжки із картоплею і капустою, пиріжки із яблуками та вишнями, малиною та смородиною, пироги з повидлом та варенням, зроблені руками наших дівчат, радують погляд апетитною золотистою скоринкою та викликають бажання скоріше передати цю смакоту військовослужбовцям ЗСУ.

З любов’ю у серці та вірою у найшвидшу Перемогу! Неможливо висловити словами нашу безмежну вдячність. Нехай Господь береже кожного українського воїна!

Волонтерський рух

Заклад дошкільної освіти № 279 приймає активну участь у волонтерському русі. Упродовж навчального року наші працівниці допомагають пенсіонерам, інвалідам, всім нужденним на пункті видачі гарячих обідів.

В межах пункту Незламності, навесні та влітку працював гурток для вихованців закладів дошкільної освіти Шевченківського району, які знаходяться у місті Харкові. Для наших дошкільнят вихователі та практичний психолог організували цікаві заняття та готували до школи.

Також дівчата долучилися до збору та відправки гуманітарної допомоги переселенцям з деокупованих територій, які вже зовсім втратили надію на життя. Працівниці збирають теплі необхідні речі та надсилають щотижня тим, хто цього потребує. Деякі з наших вихователів активно допомагають годувати та лікувати домашніх тварин, яких напризволяще залишили господарі у Харкові, коли виїжджали в інші міста.

І головне, дівчата виготовляють домашню випічку та смаколики для військових - це пиріжки з картоплею, капустою та яблуком, терті пироги з варенням, шарлотки, вітамінізовані смачні продукти та улюблену страву наших «підшефних» - українське сало з часником та зеленню тощо.

Наші вихованці під керівництвом вихователів долучилися до підтримки наших військових – малюють малюнки, роблять поробки та обереги – все відправляється нашим захисникам!

Після підриву Каховської ГЕС 6 червня, працівники закладу активно долучилися до збору гуманітарної допомоги для постраждалих, які опинилися в складних умовах: збирали кошти, одяг, продукти харчування, засоби гігієни, корм для тварин тощо.

Також продовжується організаційна робота адміністрації закладу з колективом та батьками вихованців:

- 31.05.2023 було проведено виробничу нараду при директорові в дистанційному режимі через інтернет платформу ZOOM. На нараді було обговорено декілька питань: діяльність ЗДО на період воєнного стану; висвітлення необхідної інформації на офіційному сайті закладу та у Фейсбуці; забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу; інформація про приведення території та будівлі закладу в належний стан та завдання на літній період 2023 року. Практичний психолог закладу Неєлова В.В. інформувала присутніх про надання дітям та батькам вихованців психологічної підтримки та необхідних рекомендацій та порад.

Одне з основних питань, яке було розглянуто на нараді, це проведення просвітницької роботи з усіма учасниками освітнього процесу в ЗДО № 279 щодо поводження в надзвичайних ситуаціях та уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами.

- 02.06.2023 було проведено загальні батьківські збори в дистанційному режимі, через інтернет-платформу Meet. Присутні на батьківських зборах були ознайомлені з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях, поводження з вибухонебезпечними предметами та було розглянуто алгоритм дій у надзвичайних ситуаціях. Враховуючи широкомасштабну війну російських окупаційних військ на всій території України, є велика загроза отримати враження мінами та вибухонебезпечними предметами, тому вбачаємо за доцільне, проведення щомісяця роботи з просвіти учасників освітнього процесу в ЗДО щодо питань мінної небезпеки і вибухонебезпечних предметів та дій в надзвичайних ситуаціях. Володіння необхідними знаннями, потрібними для подальшої безпечної життєдіяльності, є важливим завданням для кожного з дорослих.

В умовах воєнного стану зазнала змін й організація роботи з кадрами, зокрема підвищення кваліфікації, інформаційна та методична підтримка педагогів. Педагоги закладу продовжують підвищувати свою кваліфікацію, займаються самоосвітою та ознайомлюються з новою нормативною базою для роботи в новому навчальному році.

- 29 червня 2023 року в дистанційній формі відбулось підсумкове засідання педагогічної ради № 3. Під час засідання було підведено підсумки освітньої роботи, діяльності психологічної служби, роботи з патріотичного виховання в закладі дошкільної освіти, атестації педагогічних працівників, курсової перепідготовки та волонтерської діяльності за 2022/2023 навчальний рік. Коротун Олена Миколаївна, завідувач ЗДО звітувала про результативність роботи колективу закладу дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році. Олена Миколаївна зазначила, що з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень у закладі дошкільної освіти щорічно по завершенню навчального року керівник має звітувати перед колективом та громадськістю про виконану роботу за рік; зупинилась на таких аспектах роботи як:

- персональний внесок керівника у підвищення рівня організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти;

- вжиті керівником заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази закладу освіти;

- заходи щодо забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки;

- соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців і педагогічних працівників;

- діяльність закладу освіти на період дії воєнного стану в Україні

- дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності ЗДО. Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені радою, батьками, представниками громадських організацій.

Також на засіданні педради виступила вихователь-методист Брусенцова Анна Олександрівна про підсумки участі (онлайн) вихованців ЗДО № 279 у виховних заходах національно - патріотичного спрямування. Зазначила, що виховання духу патріотизму, мужності, любові до Батьківщини, поваги до українських традицій – на сьогодні, це першочергове завдання нашого суспільства. Доповіла, що:

● з вересня 2022 року дошкільнята закладу дошкільної освіти активно долучалися до міської акції «Героям сучасності»;

● до Міжнародного дня миру, який відзначається 21 вересня вихованці ЗДО підготували малюнки для онлайн-виставки «Діти за мир у світі» тощо.

Практичний психолог закладу дошкільної освіти № 279 Неєлова Валерія Валентинівна також розповіла присутнім, як вона здійснювала психологічний супровід учасників освітнього процесу. За необхідності, вона надавала дистанційні консультації батькам вихованців, поради співпрацівникам закладу щодо сприяння збереженню психологічного здоров'я всіх учасників освітнього процесу. В першу чергу це стосується дітей, бо вони дуже беззахисні в таких умовах, їхнє життя та безпека безпосередньо залежать від того, чи допомагають їм дорослі у складних ситуаціях.

Робота практичного психолога Неєлової Валерії проводиться відповідно до нормативної документації на 2022-2023 навчальний рік, яка включає в себе лист МОН від 29.03.2022 № 1/3737-22 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану»; лист МОН від 02.08.2022 № 1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році». За навчальний рік Неєловою В.В. було налагоджено взаємодію з учасниками освітнього процесу за допомогою інформаційно - комунікаційних технологій, проводились консультування через електронний «Кабінет психолога», що створено на вебсайті нашого закладу освіти; здійснювала інформаційну підтримку - консультування, через електронну пошту, Meet, чат Telegram-каналу тощо.

Основний акцент роботи упродовж 2022/2023 навчального року був зроблений на вихованцях старшого дошкільного віку. На початку навчального року на інтернет-платформі «НА УРОК» Неєловою В.В. були розроблені та надіслані батькам через вихователів груп старшого дошкільного віку діагностичні методики для дітей від 5 років щодо розвитку когнітивних процесів та готовності дітей до школи. Зворотня інформація була надіслана психологу від значної кількості батьків (майже 80%) і дала змогу визначити у дітей хороші результати.

Разом з цим, практичним психологом Неєловою В.В. була розроблена програма для розвитку пізнавальних процесів, були створені інтерактивні заняття та цікаві завдання для розвитку пам'яті, мислення, уваги тощо. Нова «Програма з розвитку пізнавальних процесів для дітей 5-6 років з використанням інтерактивних ігор» була представлена на Всеукраїнському конкурсі авторських програм практичних психологів. Саме її, щотижнево, упродовж 15 тижнів, вихователі від імені Валерії Валентинівни відправляли батькам для занять та розвитку їх дітей. Подяка за зворотній зв'язок та фото-звіти від деяких батьків.

Також, після завершення корекційно-розвивальної роботи, навесні 2023 року була проведена діагностична робота на визначення «Рівня тривожності» та «Внутрішню позицію школяра». Для вихованців були надіслані додаткові діагностичні методики щодо тривожності та готовності дітей до школи, але нажаль, дуже мало батьків (трохи більше ніж 16%) відгукнулися на запит.

З дітьми середнього дошкільного віку також проводилась діагностична та корекційна робота щодо сформованості емоційно-вольової сфери. Раз на тиждень упродовж 13 тижнів для вихованців груп через вихователя надсилалися відеоролики, інтерактивні ігри та розвивальні вправи на розвиток емоцій. Вихованцям були запропоновані заняття з розвитку емоційної сфери; а нова авторська програма пройшла апробацію в групі № 1 з дітьми 5-го року життя.

Не залишалися без уваги вихованці молодшого дошкільного віку: через вихователів практичний психолог передавала засобами всіх доступних видів мессенджерів інтерактивні вправи на розвиток мислення, уваги, уяви. Завдання батьки отримували, і з радістю, за можливості, використовували у своєму сімейному колі для тісного спілкування з малятами, про що надходила інформація. Подяка вихователям за допомогу та оперативність!

Упродовж навчального року консультативна робота практичним психологом проводилась як при особистісних зустрічах, індивідуально, так і онлайн - з використанням дистанційних форм, за допомогою Інтернет-платформи та через Вайбер-групи, Zoom, GoogleMeet. Надавались дистанційні консультації батькам вихованців, поради співпрацівникам закладу щодо сприяння збереженню психологічного здоров'я всіх учасників освітнього процесу, консультативна підтримка щодо допомоги дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій. Батькам були надані поради, дотримання яких зможе допомогти підтримати дитину в цей непростий час, а діти залучались до самостійного виготовлення поробок, малюнків, будь-яких проєктів, адже швидке усвідомлення результату підвищує відчуття спокою і сили.

Консультативну інформацію також розміщено на офіційному сайті ЗДО; створено групи із батьками та вихователями в соціальних мережах Facebook, Viber, Telegram для отримання інформаційно-освітніх та психолого-педагогічних послуг.

Психологічна просвіта проводилась дистанційно, це виступи на педрадах, на виробничих нарадах при директорові, надання корисної інформації на офіційному сайті закладу, через вайбер-групи для батьків та співробітників закладу освіти.

Ефективними також є розміщені на сайті закладу рекомендації практичного психолога на сторінці «Діяльність закладу освіти на період дії воєнного стану в Україні», підсторінки «Психологічний супровід», «Рекомендації для батьків вихованців», «Рекомендації для працівників ЗДО», на підсторінці практичного психолога «Допомога батькам щодо надання першої психологічної допомоги сім'ям з дітьми, дітям, які перебувають/перебували у зоні збройного конфлікту», «Заняття для діточок в умовах воєнного стану», «Діагностичний інструментарій онлайн», які постійно оновлюються тощо.

Слід відмітити, що до початку 2023/2024 навчального року вище зазначені програми будуть погоджені Центром практичної психології, соціальної роботи та здорового способу життя КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти».

В умовах війни педагогічні працівники мають бути готовими, спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім’ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку. Колектив ЗДО за допомогою сайту організовує взаємодію всіх учасників освітнього процесу: постійно оновлюється й поповнюється інформаційне наповнення сайту; з використанням ресурсів онлайн-освіти, педагоги залучають тимчасово переміщених дітей та їхні сім'ї до різних програм з дошкільної освіти. Саме тому на офіційному сайті нашого закладу до уваги всіх учасників освітнього процесу також було створено сторінку «Діяльність закладу освіти на період дії воєнного стану в Україні», де запропоновані цікаві статті, заняття, поради, консультації, рекомендації для дорослих та дітей.

За участю наших улюблених випускників та працівників закладу, було створено відеофільми випускних свят групи № 2 «Золотий ключик» та групи № 6 «Золота рибка» «Стежками «Мішутки 2023», які не залишили байдужими ні вихованців, ні батьків, ні працівників закладу.

А до уваги всіх відвідувачів нашої групи у Facebook «Заклад дошкільної освіти № 279 «Мишутка» та telegram-каналу представлені всі цікаві події, які відбуваються в закладі упродовж такого складного для всіх нас періоду. Ми надаємо інформацію та пропонуємо для перегляду фото- та відео-матеріали про незвичайні та привабливі флешмоби, цікаві акції, різноманітні конкурси, тематичні заходи тощо.

Участь педагогів у методичній роботі різного рівня

Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти в 2022/2023 навчальному році працював над реалізацією державної політики в системі освіти, виконанням Указу Президента України від 25.06.2013 № 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, постанов Уряду України, відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 25.07.2016 № 1/9-396 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах», наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», листів Міністерства освіти і науки України від 02.09.2016 № 1/9-454 «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах», від 02.09.2016 № 1/9-456 «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах», від 27.07.2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році», «Положення про дошкільний навчальний заклад», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305 (за редакцією станом на 10.02.2021), Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) як державного стандарту, освітньої програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина».

Методична робота з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Якісний аналіз рівня організації методичної роботи в ЗДО показав, що всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди занять, майстер-класи) були проведені упродовж року і носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх професійної компетентності.

Педагогічні ради залишались основною та найбільш продуктивною формою методичної роботи з педагогічним колективом, вони відзначались актуальністю, науковістю, доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення. А також забезпечували два напрями роботи:

• організаційно-педагогічний: затвердження планів роботи ЗДО на навчальний рік та на літній оздоровчий період, затвердження системи фізкультурно-оздоровчої роботи ЗДО, затвердження планів проходження курсової перепідготовки та атестації, підведення підсумків роботи за навчальний рік, аналіз освітнього процесу у ЗДО;

• науково-педагогічний: обговорення науково-методичної проблеми ЗДО і шляхів її реалізації, упровадження у практику роботи сучасних досягнень науки і перспективного педагогічного досвіду, підвищення кваліфікації педагогів тощо.

На педрадах розглядались питання, які були актуальними щодо розв’язання основних завдань закладу дошкільної освіти на поточний начальний рік: реалізації нового Базового компонента дошкільної освіти, вдосконалення педагогічного процесу, ознайомлення з педагогічним досвідом, підвищення професійної майстерності педагогів. Форми проведення педрад добирались таким чином, щоб забезпечити максимальну активність педагогів. Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів.

Упродовж року було проведено 3 педради за такими темами:

• «Якісна освіта – запорука успішної самореалізації особистості» (протокол від 31.08.2022 № 1) - дистанційно.

• «Здорова дитина в садку і в родині» (протокол від 28.12.2022 № 2) - дистанційно.

• «Час підсумків» (протокол від 29.06.2022 № 3) - дистанційно.

Зростання педагогічної майстерності фахівців забезпечили такі форми роботи як: семінари-практикуми, колективні перегляди, консультації, засідання круглого столу, робота творчої групи. Семінари-практикуми та інші форми методичної роботи розширювали знання педагогів про нормативно-правові документи, які регламентують зміст дошкільної освіти, дали змогу різнобічно та поглиблено розглянути пріоритетні напрями, змістовне наповнення та концептуальну основу Базового компонента та сприяли підвищенню рівня педагогічного керівництва освітнім процесом.

Упродовж року, відповідно до річного плану, проводились групові, фронтальні консультації, індивідуальні за запитом педагогів та наслідками контролю, тематичні для молодих педагогів.

Центром методичної роботи закладу дошкільної освіти залишається методичний кабінет, в якому зібрані необхідні матеріали та педагогічні посібники відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. В наявності всі чинні освітні та парціальні програми, відповідно до листа МОН України «Про Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних навчальних закладах у 2022/2023 навчальному році» від 14.09.2022 №1/10686-22, методичні посібники, законодавчі та нормативні документи, художня та навчальна література, матеріали періодичних видань. Всі матеріали методичного кабінету зібрані у картотеку та упорядковані відповідно до освітніх ліній розвитку.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки педколективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували упродовж навчального року педагоги. Також оформлена передплата на періодичне видання: «Практика управління закладом освіти».

У методичному кабінеті представлені матеріали з досвіду роботи вихователів. У творчих доробках містяться зразки перспективних планів роботи, конспекти занять, доповіді до педрад, теоретичні матеріали, сценарії ранків тощо.

Підвищення кваліфікації педагогами закладу

Вид діяльності

Планована кількість педагогів

Фактична кількість педагогів

1

Курси підвищення кваліфікації

4

4

2

Атестація

2

2

3

Самоосвіта

9

9

4

Участь у роботі творчої групи

9

9

5

Участь у підготовці та проведенні методичних заходів

9

9

Варто зазначити, що педагоги упродовж року активно працювали над індивідуальними темами.

ПІБ педагога

Напрям роботи

Коротун О.М., вихователь

Розвиток творчого потенціалу дошкільників шляхом використання методів ТРВЗ

Узагальнено досвід роботи

Кучма Г.Є.,

музичний керівник

Розкриття творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами музично-театралізованої діяльності

Узагальнено досвід роботи (протокол від № 07.12.2017 № 2)

Методична розробка схвалена методичною радою МЦ Управління освіти адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради (протокол від 23.01.2018 № 4)

Брусенцова А.О.,

інструктор з фізкультури

Використання елементів оздоровчої технології «бебі-йога» у роботі з дітьми дошкільного віку

Узагальнено досвід (протокол від 31.08.2018 № 1)

Узагальнено досвід методичною радою МЦ Управління освіти адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради (протокол від 22.01.2020 № 4)

Виходцева І.К., вихователь

Використання пошуково-дослідницької діяльності з метою розвитку творчих можливостей та здібностей дітей

Розроблена картотека дослідів для старшого дошкільного віку

Неєлова В.В., практичний психолог

Всебічний розвиток дітей від двох до трьох років

Апробація авторської програми

Гриньова Т.Ю., вихователь

Формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор

Розроблена картотека сенсорних ігор для дітей раннього віку

Бойко С.М., вихователь

Розвиток художньо – естетичного сприйняття дітей дошкільного віку засобами пластилінографії

Розроблена картотека дидактичних ігор з використанням пластилінографії для дітей молодшого дошкільного віку

Усова М.С., вихователь

Вплив художньо-продуктивної діяльності на творчий розвиток дошкільника

Розроблена картотека нетрадиційних видів малювання

Результати роботи над індивідуальною темою педагоги фіксували в щоденниках із підвищення професійного рівня.

В цьому навчальному році в ЗДО було впроваджено професійні стандарти за професіями «Вихователь» та «Директор закладу дошкільної освіти».

З метою реалізації головних завдань адміністрацією ЗДО був переглянутий, на основі діагностики самооцінки педагогів та оцінки адміністрації, рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети.

Так, протягом навчального року підвищили свій професійний рівень всі педагоги.

Педагоги опановували сучасне програмно-методичного забезпечення.

У методичному куточку зібрано матеріали з досвіду роботи вихователів. Це доповіді конспекти занять, планування, проведення тематичних тижнів, матеріали діагностичного обстеження відповідності знань дітей програмовим вимогам для здійснення індивідуально та диференційованого підходу до кожного вихованця, сценарії свят, кращі дитячі роботи.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечили такі форми методичної роботи: система навчання елементам самоаналізу, практикуми, вебінари, практичні заняття, розробка ігор та занять, створення та розв’язання проблемних ситуацій, диспути, презентація журналів із тематики педагогічного життя з актуальних педагогічних проблем. Цікавою формою роботи з педкадрами були виставки-конкурси, y яких брали участь педагогічні працівники, діти, батьки.

Висновки

Отже, підсумовуючи роботу колективу закладу за 2022/2023 навчальний рік, слід зазначити, що професійна діяльність педагогічного колективу упродовж минулого навчального року була особливо плідною, її результатами стали наступні показники:

• підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;

• використання набутого під час дистанційної роботи досвіду педагогами колективу;

• проведення поглибленої роботи педагогів над індивідуальною науково-методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності

• удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи в закладі;

• достатній рівень виховання та розвитку дітей;

• сприятливий психологічний клімат у колективі;

• підвищення зовнішнього іміджу ЗДО.

Але поряд з досягненнями в методичній роботі є і недоліки:

• не повною мірою здійснювалась робота з патріотичного виховання, що надзвичайно важливо з урахуванням актуальної суспільно-політичної, соціально-економічної ситуації в країні;

• залишається проблема впровадження ІКТ в педагогічний процес. Інформатизація дошкільної освіти відкриває перед педагогами нові можливості для широкого впровадження у педагогічну практику сучасних методичних розробок, хоча й відсоток педагогів, які володіють комп’ютером становить 80%. В 2023/2024 н.р. буде продовжено навчання з оволодіння навичками роботи з програмами Microsoft Word, Pover Point та іншими;

• робота наставників з молодими спеціалістами обмежувалася лише індивідуальним консультуванням та допомогою у наданні методичного або дидактичного матеріалу, не було організоване взаємовідвідування занять у форматі «наставник-молодий спеціаліст».

/Files/images/f1722ddb8207.gif
Кiлькiсть переглядiв: 4204