Інноваційні педагогічні технології, які використовуються в освітньому процесі
КЗ «ДНЗ № 279»
Сучасна освіта потребує від фахівців професіоналізму, мобільності, здатності до творчого використання нової інформації та освітніх технологій на практиці. У ЗДО впроваджується інноваційна освітня діяльність, яка сприяє підвищенню якості освітнього процесу. Інноваційні педагогічні технології- це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Вони охоплюють освітній процес ЗДО від визначення мети до результатів. Інноваційний потенціал дошкільного навчального закладу залежить від кількості педагогів, які з яскраво вираженим новаторським духом завжди першими сприймають нове як позитивне. Вони вміють розв'язувати нестандартні завдання, часто самі створюють досвід роботи і розробляють власні педагогічні інновації. Інноваційна компетентність педагога - це система мотивів, знань, умінь, навичок, особистісних якостей, що забезпечує ефективність використання нових педагогічних технологій у роботі з дітьми. Компонентами інноваційної компетентності педагога ЗДО є:
- поінформованість про інноваційні педагогічні технології;
- належне володіння їх змістом і методикою;
- висока культура використання інновацій в освітній роботі;
- особиста переконаність у необхідності застосування інноваційних педагогічних технологій.
Інноваційні педагогічні технології, які використовуються в освітньому процесі ЗДО № 279:
№ з/п | Назва технології | П.І.Б. педагога |
1. | Технологія особистісно орієнтованої освіти | Вихователі всіх вікових груп |
2. | Технологія інтегрованого навчання та виховання | Вихователі всіх вікових груп |
3. | Технології створення сучасного інформаційного освітнього середовища для дитини (критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та у приватному спілкуванні; інформаційна й медіа-грамотність педагога; володіння, практичне застосування цифрових інструментів Google, YouTube, мобільного додатку Viber, Facebook; створення презентацій (PowerPoint) тощо) | Вихователь-методист Брусенцова А.О. |
4. | Технологія розвитку творчої особистості - ТРВЗ (Г. Альтшуллера) | Вихователь Усова М.С. |
5. | Технологія розвитку пам'яті і мовлення з використанням прийомів ейдетики та мнемотехніки (Є.В. Антощук) | Практичний психолог Неєлова В.В. |
6. | Методика мовленнєвого розвитку дошкільників «Мовленнєвий компонент дошкільної освіти» (А.М. Богуш) | Вихователі всіх вікових груп |
7. | Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності (А. Богуш, Н.Гавриш) | Вихователі всіх вікових груп |
8. | Методика українознавства у дошкільному закладі (А. Богуш, Н. Лисенко) | Вихователі всіх вікових груп |
9. | Методика використання схем-моделей у лексико-граматичній роботі з дошкільниками: опис іграшок, одягу, посуду, овочів, фруктів, пір року; мнемічні схеми-моделі для заучування віршів (О. Білан, К Крутій) | Вихователь Гриньова Т.Ю. |
10. | Методика «Виховуємо казкою»: нетрадиційні методи роботи з казкою (Л. Фесюкова) | Вихователь Книш А.В. |
11. | Гуманістична педагогіка В.О. Сухомлинського (уроки мислення серед природи; уроки милування, уроки доброти, уроки патріотизму, уроки в кімнаті казки, слухання «музики природи», «Школа виховання добрих почуттів») | Вихователь Огаркова Н.О. |
12. | Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з образотворчого мистецтва (Л.Шульга) | Вихователь Усова М.С. |
13. | Технологія фізичного виховання дітей М. Єфименка («Театр фізичного виховання і оздоровлення дітей») | Інструктор з фізичної культури Брусенцова А.О. |
14. | Здоров'язбережувальні та здоров'яформувальні технології:· профілактичні (різні види самомасажу; ходіння по «доріжках здоров'я»; коригувальні вправи на профілактику плоскостопості, постави; оздоровча ходьба в середньому темпі; оздоровчий біг; загартовувальні процедури тощо);· профілактично-лікувальні (фітотерапія, аромотерапія (ароматизація приміщення), вживання фітонцидів, вживання «добрих слів» тощо);· оздоровчі технології терапевтичного спрямування (арттерапія, пісочна терапія, сміхотерапія, казкотерапія, музикотерапія, кольоротерапія, ігротерапія, пальчикова гімнастика (вправи, ігри, картинки), дихальна гімнастика, фітбол-гімнастика, психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми), зорова гімнастика, коригувальна гімнастика, міогімнастика (вправи для язичка), чирлідинг, бебі-йога тощо) | Інструктор з фізичної культури Брусенцова А.О. |
15. | Інтерактивні технології розвитку мови та комунікативно-мовленнєвої компетенції дитини | Вихователь Перекрест М.Г. |
16. | Ігрові технології (ігри на розвиток великої та дрібної моторики; ігри з використанням м'яких модулів; різновиди сучасних настільно-друкованих та заламінованих дидактичних ігор; різновиди рухливих ігор з атрибутами й без, народних ігор тощо) | Вихователь Бойко С.М. |
17. | Ігрова квест-технологія | Вихователь-методист Рєпіна Л.Л. |
18. | Контактний театр та театр живих тіней | Музичний керівник Кучма Г.Є. |