Заняття для діточок
під час дії воєнного стану в Україні

24 лютого 2022 року в Україні запроваджено воєнний стан у звязку з військовою агресією російської федерації проти України. Усі заклади дошкільної освіти були закриті. Цілі родини вимушено перебувають удома. Цей тяжкий час можна провести з користю для здоров’я і розвитку дітей.

/Files/images/психологія адапт.jpg

Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти № 279 в силу своїх можливостей проводять роботу с вихованцями, надають їм корисний матеріал та пропонують брати участь у різноманітних загальних заходах.

З одного боку, існує проблема в зацікавленості малюків до занять, бо вони мають безліч можливостей до доступу різноманітного матеріалу. З іншого, навчання є необхідним процесом кожної дитини.

Найбільш цікавими для дітей вважаються саме інтерактивні вправи, де дорослий втрачає центральну роль та становиться організатором та помічником освітнього процесу. Інтерактивні заняття – це маленькі вправи, які використовують для ознайомлення та засвоєння вивченого матеріалу.

До уваги батьків та дітей раннього віку пропонуються інтерактивні вправи, які дуже подобаються малюкам, розвивають їх мислення, увагу, пам'ять та загальний розвиток.
Для дітей дішкільного віку пропонуємо переглянути розвивальні відео, дидактичні та сенсорні ігри, знайомство з емоціями.

Що добре, що погане - інтерактивна вправа для дітей.
До уваги батьків!
Завдання для дітей - з'єднати дії з відповідними емоціями . Після виконання вправи, натисніть будь-ласка"FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Злови емоцію - інтерактивна вправа для дошкільнят.
До уваги батьків!
Картинки внизу аркуша - активні. Вони мають бути переміщені на відповідні місця. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка "FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Вибери відповідні органи почуття. Натисни один з трьох. - Інтерактивна вправа для дітей.
До уваги батьків!
Дитина має натиснути відповідні картинки. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка "FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Що ми можемо...? - інтерактивна вправа для дошкільнят.
До уваги батьків!
Дитина має натиснути відповідні картинки. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка "FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Що є...? - інтерактивна вправа для дошкільнят.
До уваги батьків!
Дитина має натиснути відповідні картинки. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка "FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Розвиток мислення - інтерактивна вправа для дошкільнят.
До уваги батьків!
Кольорові картинки внизу аркуша - активні. Вони мають бути переміщені на відповідні місця. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка "FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

"Меблі" - обери меблю за дією. Інтерактивне заняття для дошкльнят

"Відгадай слово за описом" - заняття для дошкільнят

"Впізнай рибу за тінню" - інтерактивне заняття для дошкільнят

"Звук "Р"- інтерактивне заняття для дошкільнят

Інтерактивна гра для дітей дошкільного віку "Проведи білочку до свого дупла. З'єднай за формою".
До уваги батьків!
Завдання для дітей - з'єднати олівцем відповідні форми у білочки та біля дупла. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка"FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва)

Інтерактивна гра для дітей дошкільного віку "Від листочка до деревця. Від маленього до великого".
До уваги батьків!
Кольорові картинки внизу аркуша - активні. Вони мають бути переміщені на відповідні місця. Від листочка - до деревця. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка "FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Інтерактивна гра для дітей дошкільного віку "Нагодуй білочку. З'єднай за розміром".
До уваги батьків!
Завдання для дітей - з'єднати олівцем відповідні розміри білочки та жолудів. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка"FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Інтерактивна гра для дітей дошкільного віку "Іграшка в коробках".
До уваги батьків!
Кольорові іграшки - активні. Вони мають бути переміщені у відповідні коробки. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка"FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Інтерактивна гра для дітей дошкільного віку "Тварини та їх тінь".
До уваги батьків!
Кольорові картинки тварин - активні. Вони мають бути переміщені на відповідні тіні. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка "FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Інтерактивна гра для малюків "Знайди тінь".
До уваги батьків!
Кольорові картинки тварин - активні. Вони мають бути переміщені на відповідні місця. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка"FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Інтерактивна гра для дітей дошкільного віку "Збери Ведмежа на прогулянці".
До уваги батьків!
Картинки праворуч - активні. Вони мають бути переміщені на відповідні місця. Після виконання вправи, натисніть будь-ласка"FINISH", та оберіть "Перевірити мої відповіді" (зліва).

Заняття для дітей середнього та старшого дошкільного віку "Збери казку"

Заняття для дітей раннього та молодшого віку "Вгадай казку"

Заняття для малюків. Асоціації. Підбери пару.

Обємна аплікація для дітей/сонце/ хмаринки

Цікаве малювання

КОМАХИ. Дидактичні ігри для дошкільнят

Фрази, які потрібно казати дитині щодня

Просто про складне. 15 мультфільмів про доброчесність, які можна показати дітям

Заняття для малюків "Знайди половинку предмета"

Заняття для малюків "Рослинний світ. Логічне мислення"

Знайомство з емоціями

Вивчаємо емоції. Гнів

Вивчаємо емоції. Емоція Радість.​

Вивчаємо емоції. Емоція СТРАХ.

Що таке любов?

Що таке СУМ?

Заняття "Сумна бджілка"

Заняття для малюків Чим нагодую тварину?

Заняття для малюків. Інтерактивна гра "Чий хвіст"

Вправи на розвиток уваги

Гра: "Знайди будинок"

Інтерактивна гра "Асоціації".

Вибери правильну відповідь!

Нейропсихологічна гра "Майстерні руки"

Частинки-половинки

Орієнтування в просторі

Сусіди чисел

Дидактична гра з паличками "Зроби, як на зразку"

Сенсорний розвиток. Геометричні фігури.

Нейропсихологічна гра "Роби як Лорі" (повтори, якщо зможеш)

Розвиток мовлення «Родина пальчиків»

Малювання манкою на папері

Сенсорний розвиток. Гра з кришками.

Розвиваємо мовлення та увагу.

Розвивальні ігри для розвитку зв`язного мовлення дошкільнят

Сенсорний розвиток. «Відгадай, чия тінь?»

Мультфільм про особливих дітей

Мовленнєви ігри та вправи для занять вдома

Дитина у світі мистецтва. Нетрадиційна техніка малювання зім'ятим папером.

Дидактична гра на закріплення лексики: "Знайди тінь"

Знайдіть відмінності

Батькам про дітей

Розвиток мислення та пам`яті за допомогою мнемотехніки

Вправи для розвитку пам'яті

Розвиваючі ігри-вікторини

Нестандартні відповіді на стандартні запитання

Консультації:

Як навчити дитину не перебивати дорослих

Розвиток логіко-математичного мислення у дітей

Сенсорний розвиток дітей раннього віку

"Як підвищити впевненість та самооцінку дитини"

Як правильно навчити дитину читати

Консультація для батьків "Дитячі страхи"

Вправи для зняття емоційного напруження.

Вправа «Ритмічне дихання»

Починайте дихати за таким принципом: вдихаючи, рахуйте до трьох, видихаючи, також рахуйте до трьох. Потім спробуйте зробити видих іще тривалішим: видихаючи, рахуйте до п’яти, до семи тощо

Вправа «Релаксація на контрасті»

Щоб ефективно зняти м’язове напруження, спочатку треба його посилити. Так сильно, як можете, напружте пальці ніг.
Потім розслабте їх
Напружте й розслабте ступні ніг
Напружте й розслабте гомілки
Напружте й розслабте коліна
Напружте й розслабте стегна
Напружте й розслабте сідничні м’язи
Напружте й розслабте живіт
Розслабте спину й плечі
Розслабте кисті рук
Розслабте передпліччя
Розслабте шию
Розслабте лицьові м’язи
Посидьте спокійно кілька хвилин, насолоджу­ючись повним спокоєм.
Коли вам здасться, що повільно пливете — ви повністю розсла­билися
Бережіть себе та своїх близьких

Із мережі

Яку діяльність можна запропонувати дитині дошкільного віку:

Ігри

Діти обожнюють грати! Крім того, гра - провідна діяльність їхнього віку, за допомогою якої вони досліджують навколишній світ, предмети та явища у ньому. Дитяча уява не має обмежень! Дорослі можуть допомагати малюкам використовувати іграшки по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»- їх можна сортувати за кольором, розміром, призначенням, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким також можна «їздити».Це ж стосується й інших іграшок. Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.

o Цікавими для малят є ігри з коробками. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів.

o Частину іграшок можна заховати: можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.

o Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.

o Грайте в настільні ігри. Цей час можна провести з користю та навчити дитину грати у шахи, шахмати, доміно, лото та інші.

o Малюйте, ліпіть з пластиліну, грайте з різними матеріалами. Слід розвивати у дитини елементарні уміння, користуватися олівцем, ножицями; вчити її виготовляти різні вироби; разом з нею виготовляти вироби з паперу, пластиліну, з природних матеріалів. Важливо, щоб дитина отримувала задоволення від виконаної роботи, раділа результатам своєї праці. При цьому дозувати співвідношення між допомогою дитині та мірою її самостійності: завжди мають залишатися для неї посильні завдання для самостійного виконання.

ЯК СКАЗАТИ “НЕ МОЖНА”, ЩОБ ДИТИНА ВАС ПОЧУЛА

1. Пам’ятайте, забороняти можна тільки дії дитини, а не почуття, не емоції.

Не можна злитися, не можна плакати або боятися – все це нездійсненні заборони. Дитина, як і будь-який дорослий, має право на почуття. Інша справа як ці почуття проявляти. Краще покажіть, яким прийнятним способом можна висловити свій гнів, роздратування, що зробити зі страхом і т.п.

2. Уникайте заборон. Величезна кількість «не можна» є шкідливою для повноцінного розвитку дитини. Якщо дуже часто вживати слово «не можна» або «ні», вони швидко втрачають своє значення, як і іграшка, що вже набридла. Якщо дитина маленька, – просто відволікайте її від забороненої діяльності. Поки це зробити дуже легко. Покажіть щось цікаве, запропонуйте щось улюблене і т.д. Намагайтеся запобігти ситуацій, в яких вам доведеться говорити дитині «ні». Для цього приберіть всі колючі, ріжучі предмети, закрийте на ключ сейф з документами, поставте вище скляну вазу, поставте заглушки на розетки … Щоб навіть спокуси не виникало все це чіпати. Навпаки, створюйте умови, щоб дитина могла задовольняти свій пізнавальний інтерес. Для цього залиште прочиненими дверцята тієї тумбочки, в яку можна залізти, заховайте, але так, щоб дитя могло легко знайти, непрацюючий пульт від телевізора, або телефон. Залиште в полі зору дитини тільки те, що МОЖНА.

Якщо уникнути заборони не вдалося:

3. Замініть слова «ні» і «не можна» іншими фразами. Широко відомий той факт, що частка «не» в мові не сприймається. Тобто «не малюй на шпалерах» чується дитиною, як «малюй на шпалерах». Крім того, як згадувалось вище, це загрожує знеціненням цих слів. Якщо ви хочете, щоб чудо-чадо чуло ваше «ні», вживайте його якомога рідше. Скажіть: «стоп», «зупинися», «краще зроби так», «добре було б зробити …», «будь обережний – це небезпечно», «виховані люди роблять …», «по калюжах ходимо тільки в гумових чоботях» …

4. Пояснюйте причину. Якби вам сказали «не можна їсти цей торт», яка була б ваша перша реакція? Ви запитали б «А чому?». Сказавши дитині «Не лізь», ми просто обмежуємо її свободу, не залишаючи їй вибору. Але якщо пояснити: «Це занадто висока гірка, краще підемо на іншу – вона безпечніша», дитина має вибір, і повірте, після ваших пояснень вона прийме правильне рішення. Але стежте за тим, щоб ваше пояснення було зрозумілим дитині. Говоріть просто, на його мові. Якщо дитя ще не може зрозуміти, просто відволічіть або віднесіть його.

5. Слідкуйте за тим, щоб інтонація була нейтральною. Якщо ви проявите емоції, дитина сприйме їх в свою сторону. Мама злиться або дратується – значить я поганий, вона мене більше не любить; веселиться – значить це просто гра. Чим спокійніше і впевненіше ви скажете слова заборони, тим спокійніше сприйме їх ваша дитина.

6. Пропонуйте альтернативу. На кожне не можна, після пояснення причин, має бути своє можна. Обов’язково заборонивши щось дитині, запропонуйте їй іншу, альтернативну дію. Не можна малювати по шпалерах, але якщо заклеїти стіну папером – то можна, або на мольберті можна, не можна штовхати кішку, а ось м’ячик можна і т.п. Заборона обмежує свободу, і природно, почувши таке обмеження, хочеться зробити навпаки. Заборонений плід солодкий … Але якщо відразу після заборони піде альтернатива – дитина сприймає це як можливість вибору.

7. Будьте послідовні. Якщо вже сказали «ні», значить НІ. І інші члени родини теж повинні знати про це “ні”. Якщо мама заборонила, а тато дозволяє – це провокує дитину на маніпуляції, крім того породжує тривогу і дискомфорт, для дитини світ стає неструктурованим, а значить – небезпечним. АЛЕ! Якщо ваша дитина вступила з вами в діалог і, якщо їй вдалося переконати вас, не бійтеся дозволити, адже таким чином ви показуєте, що ви їй довіряєте, а також, що будь-які перешкоди можна подолати, вирішити спокійно. Надалі дитина буде більш впевнена в собі, у своїх силах, буде сміливо вступати в дискусії. Будьте уважні: тільки якщо дитина самостійно змогла з вами саме домовитися, а не продавила вас хниканням або ще чимось.

8. Дуже важливою є система батьківських ТАБУ. Табу – це і є заборона, але його ніколи і ні за яких обставин, навіть при спробі домовитися, не можна порушувати. Наприклад «Не можна бити маму» або «Не можна відкривати вікно» і т.п. У кожної родини своя система табу, адже те, що нормально сприймається в одній, може бути зовсім неприйнятно в іншій. Пам’ятайте, таких табу повинно бути 2-3, не більше. Якщо буде більше трьох, їх значущість зійде нанівець.

І на останок нагадаємо: ЗАБОРОНЯТИ МОЖНА ТІЛЬКИ ДІЇ ДИТИНИ, А НЕ ПОЧУТТЯ, НЕ ЕМОЦІЇ.

Дитячі ігри в домашніх умовах

Не можна грати на вулиці? Вони рвуться на свіже повітря, а ви не знаєте, як їх зупинити? Якщо ви опинились у подібній ситуації, розважте малюків запропонованими у статті захоплюючими та цікавими іграми, призначеними для закритих приміщень, і ваші діти годинами не захочуть виходити з дому.

МУЗЕЙНА СТАТУЯ

Завмираємо в позі статуї й непомітно змінюємось!
Діти збираються в одній кімнаті під назвою «музей». Одна дитина стає ведучим, виходить із кімнати, рахує до двадцяти й повертається.
У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.
«Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.
Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.

АБРАКАДАБРА

Гра на уважність.
Одна людина ховає певний предмет, а решта гравців виходять в іншу кімнату.
Той, хто ховає, бере шматочок тканини й ховає його в кімнаті так, щоб її маленький фрагмент залишався на видному місці, визирав звідки-небудь.
Решта гравців входять у кімнату й шукають захований шматочок тканини. Правило каже, що гравці нічого не можуть чіпати руками, а тільки шукати очима.
Після того як гравець побачив тканину, він вигукує «Абракадабра» й не каже нікому, де вона захована.
Решта гравців продовжують шукати шматочок тканини й теж вигукують «Абракадабра», коли знаходять його.
Усі гравці повинні знайти шматочок тканини, а той, хто знайшов першим, буде ховати в наступному раунді.

ЯК ЗМІНИЛОСЯ СЛОВО?

Це кумедна гра, кінець якої непередбачуваний.
Спочатку діти сідають на підлогу в коло.
Перший гравець придумує яке-небудь випадкове слово, наприклад, «олівець».
Потім перший гравець шепоче це слово на вухо другому гравцю, який сидить праворуч від нього.

Другий гравець повинен придумати інше слово, пов'язане з вихідним словом. У даному випадку це може бути слово «точилка». Другий гравець повинен прошепотіти це нове слово на вухо наступному гравцю, який сидить праворуч.

Таким чином, усі діти придумують нові слова по черзі, доки ця черга не дійде до останнього гравця в колі. Наприкінці діти дуже здивуються, як змінилось вихідне слово.
Таким же чином можна попросити останнього гравця вгадати вихідне слово на основі всіх пов'язаних з ним слів, які придумали учасники.

ВІРАЖ

Цікава швидка гра з автомобілями й гонками.
Діти сідають у коло на підлозі. Вибирають одного гравця, який починає гру.
Початковий гравець вимовляє слово «Віраж» сусіду праворуч або ліворуч.
Той у свою чергу вимовляє слово «Віраж» своєму сусіду праворуч або ліворуч. Крім того, гравець може негайно видати звук, з яким гальмує машина. У цьому випадку черга повертається до попереднього учасника.
Гра просувається вперед і назад, доки черга не дійде до всіх учасників.
Правило гри передбачає, що всі звуки учасники видають зі щільно зімкнутими губами. У разі, якщо гравець розімкнув губи й показав зуби, він виходить із гри.

ЛЕГКО, ЛЕГШЕ НЕ БУВАЄ

У цій легкій грі треба лише плескати в долоні!
Перед тим як розпочати цю гру, приберіть усі перешкоди з підлоги в кімнаті.
Одна дитина призначається «слухачем» і виходить на середину кімнати із зав'язаними очима.
Інший гравець називається «рахівником» і сидить з ручкою й аркушем паперу.
Ще один учасник проходить у будь-яку частину кімнати і плескає в долоні.
«Слухач» слухає хлопки та вказує напрямок, звідки вони донеслись.
Якщо «слухач» вказує неправильний напрямок, «рахівник» ставить на аркуші паперу знак «Х» навпроти його імені. Якщо «слухач» указує потрібний напрямок, «рахівник» на аркуші паперу ставить «галочку» навпроти його імені.
Гравець, який плескає, має десять спроб і виконує хлопки в долоні в різних частинах кімнати. Потім гра стає складнішою.
Тепер «слухач» намагається визначити напрямок оплесків не тільки із зав'язаними очима, а й закривши рукою одне вухо.
Кожний учасник повинен побувати в ролі «слухача», «рахівника» й того, хто плескає.

КОЛЬОРОВА КІМНАТА

Ваші діти в цій веселій грі знайдуть у приміщенні всі кольори веселки.

Усі діти стають у коло, а один учасник – ведучий стає в центр кола.

Ведучий в центрі кола називає будь-який колір на свій розсуд.
Решта гравців, які стоять у колі, розбігаються по всій кімнаті. Їх завдання швидше за всіх знайти в кімнаті предмет такого ж кольору, який загадав ведучий.
Перемагає той учасник, який швидше за всіх знайде предмет потрібного кольору. Він стає ведучим у наступному турі.

ПОЛЮВАННЯ НА СКАРБИ

Діти шукають скарб безпосередньо в кімнаті!
Одна дитина ховає скарб, який інші повинні знайти. Скарб не повинен бути занадто маленького розміру, адже його важливо знайти. З іншого боку, скарб не повинен бути занадто великим, щоб його пошуки потребували певних зусиль.
Учасник, який ховає скарб, повинен намалювати на папері карту дому та відзначити буквою «Х» ту частину, де заховано скарб.
Решта гравців вирушають на пошуки кладу з допомогою карти. Щоби було ще веселіше, нехай карта буде в учасника, який заховав скарб, і той, хто захоче звіритися з картою, повинен буде для цього повернутись до початку маршруту.
Учасник, який знайде скарб швидше за всіх, ховає його в наступному раунді.

ЗНАЙДИ КІСТОЧКУ

Ще одна кумедна гра.
Для цієї гри дітям знадобиться іграшкова собача кістка.
Учасник, який починає гру, сідає на стілець із зав'язаними очима.
Усі інші гравці сідають у ряд позаду нього.
Одного гравця вибирають ведучим. Він каже: «Собачка, собачка, де твоя кісточка?».
При цьому один з учасників виходить з ряду, бере кісточку у гравця із зав'язаними очима й ховає її в будь-якому місці кімнати.

Учасник із зав'язаними очима знімає пов'язку й шукає кісточку.

Якщо дитина не може знайти кістку, вона намагається вгадати гравця, який взяв її. Якщо учасник угадав того, хто взяв у нього кістку, то вони міняються місцями: той, хто сховав кістку, сідає на стілець із зав'язаними очима, а його опонент переходить у ряд до інших учасників.
Якщо учасник не вгадав, хто взяв у нього кістку, він виходить із гри, а інші продовжують без нього.

КАЧКА Й ГУСАК

У цій веселій грі ваша дитина навчиться швидко бігати й реагувати.
Діти всі, крім одного, сідають у коло обличчям до центра зі схрещеними ногами.
Гравець, який не сидить у колі, називається «гусак».
«Гусак» ходить по колу й торкається рукою голови кожного учасника, кажучи при цьому слово «качка».
У будь-який момент «гусак» може торкнутися чергового учасника і сказати слово «гусак», а не «качка».
При цьому той, кого щойно назвали «гусаком», піднімається й біжить за старим «гусаком».
Завдання старого «гусака» – пробігти по колу, щоб його не наздогнав новий «гусак», і зайняти його місце в колі. Якщо все-таки новий «гусак» наздогнав старого, перш ніж той оббіг коло і зайняв порожнє місце, новий «гусак» сідає на своє колишнє місце, а старий продовжує водити.
Якщо новий «гусак» не наздогнав старого, водить новий «гусак».
Кiлькiсть переглядiв: 724