Група № 4 "ЧОМУСИКИ"
для дітей 5-го року життя
Девіз групи:
В нашій групі найважливіша мета,
Щоб росла здорова дітвора,
Вміли вчитись і радіти.
Розмовляли чітко, гарно,
Час не витрачали марно.
Щоб були і сильні, й мужні,
Та на заздрість усім дружні!!!
ВИХОВАТЕЛЬ ГРУПИ:
Коротун Олена Миколаївна
Стаж педагогічної роботи - 35 років
Кваліфікаційна категорія "Спеціаліст вищої категорії"
ПОМІЧНИК ВИХОВАТЕЛЯ: ШТИХ МАРІЯ МИКОЛАЇВНА
Навчаємось граючись
Тут робота є усім.
Тут майструють,
Тут будують.
Лисові хвоста малюють,
З пластиліну ліплять вовка.
Швидко шиють нитка й голка,
А тому батьки і мами,
І сестрички із братами,
І бабусі, й дідусі –
Дитсадочок люблять всі
Художньо- естетичний розвиток
Дидактичні ігри з пізнавального розвитку (ознайомлення з природою та навколишнім світом)
БУКЕТ
Мета: поглиблювати навички добирати поєднання квітів; навчати
дітей допомагати один одному.
Матеріал: квіти з однотонного паперу семи кольорів, закріплені
на дротиках чи поличках; зелена панель від мозаїки чи картонний
планшет з отворами для закріплення квітів; пелюстки семи
основних кольорів, різних за формою (розміри пелюсток такі, щоб
дитина могла вільно тримати їх пальцями); вазочка для квітів; веселка
з паперу.
Хід гри
Розпочніть гру з вірша:
ПРОЛІСОК
Я пролісок синенький,
І перший навесні
Сказати вам раденький:
«Кінець! Кінець зимі!»
З-під снігу мій листочок
До сонця простягну,
Ніжний мій дзвіночок
Вітатиме весну.
Катерина Перелісна
Вихователь ставить запитання: «З чим можна порівняти луки (або осінній сад)?». Діти пропонують різні варіанти. Можна допомогти їм загадкою: «Яскраве коромисло над річкою повисло». (Веселка)
На столах перед дітьми лежать таці з різнокольоровими пелюстками різної форми. Діти вибирають пелюстки, які їм сподобалися, називають їх колір та знаходять квітку такого ж кольору. Із правильно знайдених квітів складають букет, який ставлять у вазу. Кожна дитина називає колір своєї квітки в букеті.
Варіант 1. Завдання ускладнюється: потрібно знайти квітку, відповідну вибраним пелюсткам і за кольором, і за формою.
Варіант 2. Діти вибирають пелюстки одного кольору, поєднуються в групу за кольором пелюсток і викладають на столі квітку. Коли завдання виконано, діти уважно розглядають квіти; правильно складену квітку вважають розквітлою. Той, хто впорався із завданням, може скласти букет. У неправильно складеній квітці діти разом замінюють пелюстки й лише потім ставлять її в букет.
Варіант 3. Зі складених квітів діти самостійно збирають три букети: весняний, літній, осінній.
Рекомендовано використовувати вірші про квіти.
«ЖОВТА» ПРОГУЛЯНКА
Мета: вчити дітей порівнювати предмети за кольором, класифікувати
їх; привчати їх разом виконувати завдання.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям назвати все навколо, що має сьогодні
жовте забарвлення: дерева, одяг, транспорт та ін.
ЗНАЙДИ СОБІ ПАРУ
Мета: вчити дітей порівнювати предмети за формою, розміром, кольором, призначенням; привчати їх разом виконувати завдання.
Матеріал: знайомі дітям тематичні добірки зображень різних
предметів, які можна об’єднати в пари (наприклад, яблука різного
кольору, великі та маленькі; кошики різного розміру, листочки,
дерева, тварини тощо). За тим же принципом можна підібрати
іграшки: ляльки і одяг, будиночки, машини та ін.
Хід гри
Дайте дітям можливість уважно розглянути картинки, а потім
запитайте в них, що спільного між зображеними на них предметами
і чим вони відрізняються.
Далі на прохання різних тваринок діти вибирають потрібний їм
предмет (наприклад, морквинку для зайчика), а потім шукають пару
(наприклад, такої ж довжини огірок або такого ж кольору апельсин).
Потім пояснюють, за якою ознакою підібрана пара. Наступне завдання
— підібрати пару за певною ознакою. Діти, які сидять за одним
столом, контролюють одне одного, радяться з іграшками.
Варіант гри. Діти, які сидять за одним столом, ділять усі картинки
між собою і складають з них пари. Якщо предмети не можна
об’єднати за жодною ознакою, запропонуйте дітям обмінятися ними
з товаришами, щоб підібрати пару самому і допомогти іншим.
ЛИСТОЧКИ
Мета: закріплювати назви дерев, що ростуть на дільниці, знання
про колір, форму, розмір листочка цього дерева; розвивати
уважність.
Матеріал: листочки різних дерев.
Хід гри
Варіант І. Діти по черзі дістають один листочок із кошика
і називають: «Це листочок із клена — кленовий, із берези — бере.
зовий».
Варіант II. Вихователь ходить поза спинами дітей і кожному
до рук кладе листочок, за сигналом вони розглядають їх і біжать до
того дерева, з якого листочок. Коли вихователь підходить, то вони
називають дерево та листочок з нього.
СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ
Мета: учити дітей називати диких та свійських тварин; класифікувати
їх, розвивати мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов
до природи.
Матеріал: набори іграшок «Свійські тварини», бабуся; будинок.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям узяти іграшку, назвати її та «оселити
» там, де вона живе. Якщо це свійська тварина, то дитина ставить
іграшку біля будинку бабусі.
ДИКІ ТВАРИНИ
Мета: учити дітей називати диких тварин; класифікувати їх, розвивати мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до природи.
Матеріал: набори іграшок: «Дикі тварини»; ялинки.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям узяти іграшку, назвати її та «оселити
» її там, де вона живе. Якщо це дика тварина, то дитина ставить
іграшку біля ялинок.
ЗООЛОГІЧНЕ ЛОТО
Мета: закріплювати знання про диких та свійських тварин;
розвивати вміння доводити гру до кінця.
Матеріал: набір розподілених навпіл картинок із зображеннями
тварин.
Хід гри
Перша дитина виставляє на стіл картинку та розповідає про
тварину: як називається, чим харчується, де живе. Друга дитина
підставляє картинку, на якій з одного боку зображена така сама
тварина, а поруч — інша, про іншу вона розповідає сама.
БОТАНІЧНЕ ЛОТО
Мета: закріплювати знання про рослини, квіти; розвивати
вміння доводити гру до кінця.
Матеріал: набір розподілених навпіл картинок із зображеннями
дерев, квітів.
Хід гри
Перша дитина виставляє на стіл картинку та розповідає про
квітку: як називається, кімнатка або вулична, що їй потрібно для росту. Друга дитина підставляє картинку, на якій з одного боку зображена така сама квітка, а поруч — інша, про іншу вона розповідаєсама.
Дидактична гра«НА ЯРМАРОК!»
Мета.
Закріпити знання про геометричні фігури. Розвивати увагу, логічнемислення, вміння доводити свою думку.
Обладнання.
План-схема дороги на ярмарок, на якій за допомогою геометричних фігур зашифрована ~ послідовність руху.
Ігрові дії.
Вихователь пропонує дітям розглянути схему і знайти доріжку, яка веде на ярмарок. А на ярмарок веде та доріжка, на якій залишаються не закресленими всі геометричні фігури, що зображені біля кошика (адже це чарівні геометричні фігури: вони за формою нагадують зображення овочів, які Оленка несе на продаж).
У ході виконання роботи вихователь заохочує дітей до пояснення, чому вони обрали саме ту чи іншу доріжку; просить пояснити, за якими ознаками розпізнали ту чи іншу геометричну фігуру.
Підготовка руки до письма.
Справи літа
Знаєш, скільки справ у літа?
Їх усіх не полічити!
Треба нам підсмажить спини,
Ніс убрати в ластовиння,
Накупати нас у річці
Наперед на три сторіччя,
Та іще подарувати
Лісу й лугу буйні шати.
Словом, справ — не полічити!
Та найбільше треба літу
,Щоб зуміли я і тиНабагато підрости!