Психологічні тести

/Files/images/5689479578409vhn.jpg

Тести психічного розвитку дитини 2-4 років

1. Тест з кубиками. Визначає ступінь розвитку сприйняття, здатність здійснювати самостійний контроль над процесом виконання завдання. Запропонуйте дитині кубики розміром 8 см. Попросіть його побудувати вежу, поставивши один кубик на інший. Дитина повинна це зробити без демонстрації зразка. Далі покажіть йому, як можна побудувати з з кубиків поїзд з трубою. Дитина будує поїзд після показу (додає трубу).Тест спрямований на розвиток доцільної поведінки.Матеріали: для проведення описаного вище тесту підійдуть кубики в наборі.
2. Тест з геометричними фігурами.Використовується дошка з вирізаними на ній геометричними фігурами (круг, трикутник, квадрат). Вийнявши всі три геометричні фігури з відповідних їм осередків, запропонуйте дитині знайти місце на дошці для кожної фігури. Якщо у дитини щось не виходить, допоможіть йому. Далі, вклавши всі фігури, знову вийміть їх з отворів і запропонуйте дитині самостійно виконати завдання.Матеріали: дошка з вирізаними на ній геометричними фігурами (круг, трикутник, квадрат).
3. Тест з пірамідкою або матрьошкою.Завдання демонструє здатність дитини здійснювати систему доцільних дій, виявляти помилки і виправляти їх.На очах у дитини зніміть кільця з піраміди і попросіть допомогти зібрати її знову. Дитина двох-трьох років повинен добре впоратися з цим завданням, керуючись, як правило, методом проб і помилок. Він ще може переплутати верхні і нижні кільця. Дитина також може впоратися з вкладенням маленької матрьошки у велику (закрити матрьошки самостійно ще не зможе).Матеріали: пірамідка з кільцями, набір матрьошок.
4. Тест на оцінку пам'яті.Попросіть дитину виконати декілька дій поспіль: встати зі стільця, підійти до столика, взяти зі столика олівець, принести олівець і покласти його на стілець. Дитина 2-3 років може запам'ятати і правильно виконати 4-5 дій. Він також повинен правильно назвати своє ім'я, прізвище.
5. Тест на словниковий запас.Поставте на стіл знайомі дитині предмети: пляшечку, ляльку, м'яч, машину, чашку, ложку. Дитина повинна назвати правильно всі предмети.
6. Тест на називання зображень (оцінка словникового запасу).Покажіть дитині картинки, що зображують кішку, собаку, хліб, півня, плаття, яблуко, стіл, корабель, поїзд, автобус, вантажівка, літак, стілець, двері, шафа, сорочку, капелюх, шкарпетки, черевики, грушу, кавун, хлопчика, дівчинку , бабусю, дідуся, дитини, гусака, качку, корову, коня, плиту, чайник, каструлю, сковороду, ліжко, вилку, олівець, зошит, газету, книгу. Запитайте, показуючи кожну картинку окремо: «Що це? »Або« Що тут на- мальовано? »Дитина повинна вміти не тільки правильно назвати те, що зображено на картинці, але і вміти розділити дані зображення на групи: тварини, люди, посуд, одяг, меблі.
7. Тест на розуміння інструкцій.Запропонуйте дитині виконати кілька простих інструкцій: «Дай одному (подрузі) м'ячик», «Поклади його на стіл», «Дай його мені», «Підніми кубик, впав», «Принеси мені ляльку» та інші. Дитина виконує більше 10 інструкцій, демонструючи розуміння зверненої до неї мови.
8. Тест на розвиток рухової сфери (великої моторики).У період від двох до трьох років дитина повинна вміти приставним кроком переступати через кілька перешкод, що знаходяться на підлозі на відстані 20 см один від одного. До трьох років дитина може виконувати наступні дії: простояти кілька секунд на одній нозі; піднімаючись вгору по сходах, ставити по одній нозі на кожну сходинку; спускаючись, ставити на сходинку обидві ноги; стрибати на двох ногах; їздити на триколісному велосипеді.
9. Тест на оцінку дрібної моторики.Дайте дитині олівець і папір і запропонуйте йому повторити після показу малюнок вертикальних, горизонтальних ліній, кола, хреста, квадрата, трикутника. Якщо дитина проявляє певні здібності, попросіть його скопіювати зображення зі зразка (в цьому випадку він не повинен бачити, як вони були намальовані). Дитина правильно копіює малюнок вертикальних, горизонтальних, круглих ліній і хреста. Це завдання не повинна викликати у малюка значних труднощів.
10. Тест на оцінку пам'яті.Попросіть дитину сказати вам, з ким він живе вдома, що їв на сніданок, у що любить грати, а також повторити фразу: «Влітку в лісі було багато грибів і ягід», а потім повторити поспіль назви трьох цифр: 2,5, 9 ,.
11. Тест «Парні картинки» на оцінку уваги і зорового сприйняття.Підготуйте чотири пари предметних картинок (жабеня і кораблик, зай чик і відро, ведмедик і рибка, машинка і м'ячик і т.д.). Покладіть перед дитиною дві предметні картинки (з машинкою і з м'ячем). Точно таку ж парувізьміть собі. Покажіть дитині, що у неї і у вас картинки однакові. Потім приберіть свої картинки, дістаньте одну з них і, показуючи її дитині, попросіть показати таку ж. Дитина з легкістю повинен впоратися з усім завданням, відразу зрозуміти інструкцію вихователя.
12. Тест-спостереження «Культура спілкування».У процесі спілкування з дорослими і дітьми дитина третього року життя повинен вітати і прощатися, вживати слова, що містять прохання, подяку (спасибі, будь ласка), проявляти увагу, співчуття до інших дітей (ділитися іграшками, частуваннями, поступатися), відгукуватися на прохання іншої дитини , допомагати йому.Примітка. Якщо з більшістю тестів дитина не може впоратися, необхідно проконсультуватися у фахівців.Приводом для звернення до фахівців з детскойпсіхологіі можуть бути також емоційні проблеми у дитини:• постійна лякливість;• невдалі спроби заговорити;• нездатність зосереджено грати з чим-небудь протягом 10 хвилин;• надлишкова активність;• постійна і підвищена агресивність.
Кiлькiсть переглядiв: 1352