/Files/images/gruppa__6/88541721.png

Група "Золота рибка"

для дітей 4-го року життя


Девіз групи:

Дошкільнята ми маленькі,

Всі розумні та гарненькі,

Ми,як рибки золоті,

Дружать з нами залюбки

Група наша в дитсадку

«Золотою рибкою» зветься

І хлопчикам, і дівчаткам

В ній весело живеться!!!


Вихователь

Бойко Світлана Миколаївна

/Files/images/kolektiv/0-02-0a-6f87fba1089f26f2bb19591b3e07878c4ab4171b2c8126a27e165978047e711b_4f9e9452.jpg

Освіта: вища
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Педагогічне кредо: "Щоб діти тебе любили і розуміли, треба в душі самому бути дитиною "

Помічник вихователя: Середа Наталія Сергіївна

Розклад навчальної діяльності на 2020/2021 навчальний рік

Вікова група Молодша група № 6 (четвертий рік життя)
ПОНЕДІЛОК І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 9.00-9-15
2. Художньо-продуктивна діяльність 9-25-9-40
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
- 16.00-16.15
ВІВТОРОК І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Логіко-математичний розвиток 9.00-9-15
2. Ознайомлення із соціумом. 9-25-9-40
- -
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Здоровʼя та фізичний розвиток 16.00-16.15
СЕРЕДА І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 9.00-9-15
2. Ознайомлення з природним довкіллям 9-25-9-40
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Здоровʼя та фізичний розвиток 16.00-16.15
ЧЕТВЕР І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Художньо-продуктивна діяльність (музична) 9.00-9.15
2. Ознайомлення із соціумом. -
- -
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Здоровʼя та фізичний розвиток 16.00-16.15
П’ЯТНИЦЯ І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 9.00-9-15
2. Художньо-продуктивна діяльність (музична) 9-25-9-40
- -
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Художньо-продуктивна діяльність (аплікація/ліплення)

/Files/images/6_grupa/66468119.jpg

/Files/images/6_grupa/depositphotos_127232668-stock-illustration-kindergarten-students-at-the-playground.jpg

Молодша група №6 .

(четвертий рік життя)

" Золота рибка "

Адаптація дітей молодшого дошкільного віку

Адаптація – це пристосування організму до нової ситуації, а для дитини дитячий садок, поза сумнівом, є новим, ще невідомим простором, із новим оточенням і стосунками. Адаптація (з лат. «пристосування») – процес призвичаєння організму, що відбувається на різних рівнях: фізіологічному, соціальному, психологічному. Адаптація – активне засвоєння прийнятих у суспільстві норм і оволодіння відповідними формами спілкування й діяльності.

Чи у всіх дітей однакова поведінка при вступі в садок? Ні. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт із дітьми й дорослими, інші – менш упевнені, більше спостерігають, деякі – виявляють негативізм, небажання йти в групу, відхиляють усі пропозиції, бояться відійти від батьків, голосно плачуть.

Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, й невміння гратися, й не сформованість навичок самообслуговування. Однак основна причина – недостатній досвід спілкування з однолітками та дорослими.

Процес пристосування (адаптації) до дитячого садка проходить індивідуально. Середній строк адаптації дітей раннього віку – 7-15 днів, молодшого дошкільного віку – 2-3 тижні, старшого дошкільного віку – 1 місяць. Виникнення у дитини стійкого «адаптаційного синдрому» свідчить про її неготовність до виходу із сім’ї.

Виокремлюють такі ступені адаптації:

·Легкий – поведінка дитини нормалізується (протягом 10 – 15 днів) – фізіологічна, природна адаптація;

·Середній (протягом 15 – 30 днів) – дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень;

·Важкий (триває від 2 місяців і більше) – патологічна адаптація.

Виходячи з цього, виокремлюють три групи дітей за характером пристосування до нових умов життя.

Перша група – ті, для кого процес адаптації легкий і безболісний. Такі діти комунікабельні, самостійні, спілкування батьків із ними доброзичливе.

Друга група – малюки, котрі адаптуються повільніше і важче. Поведінка нестала. Зацікавлення грою змінюється байдужістю, вередуванням. Малятам бракує довіри у ставленні до вихователів, інших дітей навички гри та спілкування розвинені недостатньо. Діти малоініціативні, менш самостійні, дещо можуть робити самі, але здебільшого залежать від дорослого. З боку батьків простежується нестабільність у спілкуванні: доброзичливі, привітні звертання змінюються криком, погрозами або збільшенням вимог.

Третя група – діти, які важко пристосовуються до нового оточення. Вони зазвичай несамостійні, швидко втомлюються, ігрові навички не сформовані. У досвіді таких дітей – прояви авторитарності, жорстокості (чи навпаки – зайвої поступливості) збоку дорослих, що спричиняє страх, недовіру до вихователя або повне ігнорування його та інших дітей. Сон і апетит погані або зовсім відсутні. Діти часто хворіють, що ще більше вповільнює звикання до нового оточення й до нових вимог.

Щоб процес адаптації не затягувався, необхідно:

1. Давати позитивні настановлення, підтримувати бажання дитини йти в садок;

2. Дитина має відчувати повне розуміння між батьками та вихователями, тоді вона швидше звикає;

3. У перші дні – короткочасне перебування у групі – 2 години;

4. Наблизити домашній режим до садкового;

5. Утримуватися від шумних масових вистав, або зменшити емоційне навантаження;

6. Навчати навичок самообслуговування (одягання,роздягання, умивання,миття рук, самостійне вживання їжі, складання іграшок після гри).

Головною педагогічною умовою успішної адаптації дитини до дитячого садочка є єдність вимог до малюка в сім’ї та дитсадка.

Правильна поведінка рідних у період адаптації дуже важлива наші рекомендації батькам:

·Дитині потрібно говорити, що вона вже доросла;

·Не залишати дитину на цілий день у групі;

·Гуляти на майданчику після відвідування садка;

·Повідомляти вихователя про особливі звички дитини;

·Придумати ритуал «прощання» й обіграти його вдома;

·Зустрічати дитину з посмішкою;

·Розповідати якомога більше позитивного про садок;

·Підтримувати самостійність дитини вдома.

Навички самообслуговування

Засвоєння навичок самообслуговування набуває найважливіше значення для дитини 3 років. У цей період вона заявляє про себе як особистість, прагне стати незалежною, усе хоче робити сама. Тільки освоївши навички самообслуговування, малюк відчуває свою самостійність.
Дуже важливого значення набуває опанування навичок прийому їжі, уміння одягатися, «проситися на горщик» у той час, коли дитина йде до дитячого садочка. Важливо допомогти дитині засвоїти основні навички прийому їжі, гігієни тіла, туалету, одягання й роздягання.

У 3—4 роки дитина має такі навички самообслуговування:
Переносить що-небудь з однієї ємкості до іншої
Їсть сама, але неохайно;
Користується виделкою й ложкою;
Сама миє руки з милом;
Під наглядом дорослого ходить у туалет (знімає штанці, сідає на горщик, надягає штанці сама);
Застібає й розстібає великі ґудзики;
Надягає взуття;
Розстібає й застібає блискавку (нероз’ємну);
Дякує після їжі без нагадування.

Приблизний вік прояву – 3 роки.
Сама п’є з посудини;
Сама користується туалетом.
Приблизний вік прояву – 3,5 роки.
Чистить зуби під наглядом;
Зашнуровує черевики;
Сама нагадує про необхідність висякатися;
Самостійно застібає й розстібає роз’ємну блискавку.

Приблизний вік прояву – 4 роки

Як привчати дошкільника до праці:
З раннього віку необхідно привчати дитину до самообслуговування, до прибирання своїх іграшок, до допомоги своїм рідним у домашній роботі. Дошкільники легко і з великим задоволенням наслідують працю батьків, виконують доручення дорослих. Спочатку їм просто цікаво. А поступово, якщо в сім'ї систематично заохочують до праці, хвалять за невеликі досягнення, у них виникає бажання допомогти дорослим, складаються трудові навички і звички, проявляється працелюбність.
Дошкільний вік - сприятливий період, під час якого формуються цінні якості, необхідні людині. На основі правильного трудового виховання, отриманого в дошкільному віці, у дітей розвиватиметься бажання працювати і в старшому віці. Своєчасне трудове виховання необхідне і для підготовки дитини до школи, де зміст навчання і життя пов'язані з працею
Для дошкільників характерне прагнення до активної діяльності. Дорослим важливо давати правильний напрямок цієї активності і самостійності, організовуючи ігри дітей, різні заняття, посильний труд, а також спостереження праці дорослих.
Діти, як правило, з охотою виконують будь-яку роботу, пов'язану з домашнім господарством. Самообслуговування їх заохочує не завжди, особливо у старшому дошкільному віці.
Дитина обов'язково повинна закінчити почату роботу і виконати її охайно. Потрібно підтримувати ініціативу, яку проявляє дитина до праці.
Дорослі повинні керувати працею дітей так, щоб ця праця мала виховний характер. Дошкільника, у якого життєвий досвід дуже малий, потрібно вчити працювати. Показ, розповідання, заохочення, нагорода, заохочення до спільної праці - види роботи, за допомогою яких можна навчити і привчити дитину до праці, потрібно враховувати її емоційність, бажання гратися.
Слід відзначити, що ремонтувати іграшки потрібно разом з дітьми, заохочувати до ремонту і виховувати вміння ремонтувати. Це виховує у дитини бережливість.
Виходячи з дому з дитиною, потрібно привчити її складами свої ігри та іграшки перед цим. Необхідно проявити вимогливість до своїх дітей і вчасно вміти проконтролювати їхню роботу.
Праця не потребує агітації, її потрібна реалізація. І початком на цьому шляху є залучення сина або доньки до обслуговування себе своїми силами.
З самообслуговування починається трудове виховання дошкільника.
Звичайно, умивання, одягання, самостійне вживання їжі лише умовно можна розглядати у змісті трудового виховання. Проте, будучи базою, основою самообслуговування потребує до себе великої уваги.
У сім'ях, де на належному рівні приділяють увагу розвитку навичок і вмінь з самообслуговування, діти вмілі, спритні. Вони легко, без допомоги дорослих наводять порядок у ігровому куточку, витирають вологою ганчіркою пил, допомагають накривати стіл до обіду, застеляють свої ліжка. Інших сім'ях батькам доводиться бачити безпорадність своїх дітей.
Працю із самообслуговування вважають нераціональною, монотонною. Але ця праця - необхідність. І коли дитина не хоче, з тих чи інших причин, працювати, вихід один - зацікавте її естетикою результату роботи: прибрав постіль - вона не пилиться, в кімнаті порядок; склав іграшки - в ігровому куточку порядок, багато місця для інших ігор в кімнаті; вимив руки після їжі - чистий рушничок, одяг, іграшка, книжка. Через осмислення, значимість результату повинно проходити осмислення самого процесу праці.
Важливо приділяти більше уваги якості виконаної роботи - чи чисто, охайно, чи правильно. Не слід фіксувати на перших етапах увагу на швидкості. Швидкість прийде потім, коли вміння автоматизується. Пояснення батьків краще сприймаються, коли супроводжуються наглядним показом. Чим менша дитина, тим легше її навчити обслуговувати себе за допомогою гри - цікавої, зрозумілої.
Неправильно, якщо проблема самообслуговування в сім'ї вирішується так: дорослі сказали - і крапка.
Слід стимулювати бажання обслуговувати себе (тільки маленькі нічого не вміють самі, а ти вже дорослий. Спробуй сам попрати носову хустинку, і ти побачиш, що у тебе вийде так само гарно, як і в мене); важливо розкрити і моральний аспект проблеми самообслуговування (Виконуючи роботу сам, ти звільниш від зайвої праці близьку людину. Тим самим ти турбуєшся про неї, їй допомагаєш); звернути увагу на осмислення роботи (кожна людина обслуговує себе сама, і тим більше поваги до неї). І якщо дорослі донесуть до свідомості дитини ці три важливі моменти, можна розраховувати, що уже в дошкільному віці дитина навчиться обслуговувати себе.
Але турботливі мами часто кожного дня прибирають іграшки дитини, витирають взуття, одягають і роздягають дитину, годують з ложечки. Якраз з цього і починається утриманство дитини.
Деякі батьки вважають, що не слід вчити дитину, як правильно виконувати дії. Ні, батьки повинні виступати інспекторами, вимогливими і добрими.
Слід пам'ятати! Що навичок необхідно навчати, навчати довго і терпеливо. Щоб самообслуговування стало нормою, бажанням, даний вид праці повинен стати обов'язковим. Монотонність праці знімається, якщо в неї ввести елементи гри, змагання. Зробити гру «Хто як працює», для цього ввести різнокольорові фішки, що позначають оцінку роботи : червона - вміє і старається, синя - не вміє, але старається, зелена - більше руками розводить, ніж працює, коричнева - не хоче нічого робити. Важливо, щоб з'явився стимул, який розігріє інтерес до праці у дитини.
Слід виключити вдома види роботи, де життя дитини підлягає небезпеці. Таким чином контроль - обов'язкова умова організації праці дітей із самообслуговування в сім'ї. До того ж знаходження поряд або недалеко батьків - надає діям дитини впевненості, спокою, стимулює бажання виконати роботу якомога краще (щоб заслужити похвалу), створює перспективу радості навіть від виконання малоцікавої праці.
Автоматизм навичок самообслуговування виникає у дітей тим швидше, чим ретельніше і головне - більш творчо ми їх формуємо.

Граємо з дітьми вдома!

/Files/images/6_grupa/nastolnye-igry-dlya-malyshej-populyarnye-razvivayushhie.jpg

Все життя дитини пов'язане з грою. Якщо менша вона, то більше часу має виділятися для ігор. Діти ще не вміють самостійно гратися у них малий життєвий досвід і досвід поводження з іграшками. Протягом всього дошкільного віку їм треба пройти довгий шлях розвитку ігрової діяльності. Дітей треба вчити гратися. Для того, щоб правильно і цікаво організувати ігри, важливо викликати у дітей життєрадісний настрій, активну поведінку: вчити гратися з іграшками, дбайливо до них ставитися, помічати їх привабливість та красу, виховувати бажання гратися разом, прагнути до спілкування, співчуття, доброзичливого ставлення одне до одного.

Для розвитку радісних, цінних у виховному значенні ігор дітям слід надавати різні іграшки, посібники. Ігри належить супроводжувати казками,віршиками,потішками,примовлянками тощо. Сподіваюсь, що ігри, запропоновані мною, будуть цікавими та корисними.

Тож грайте з дітьми вдома або дозволяйте їм гратися за своїм бажанням! Грайтеся з задоволенням!!!

Ігри з дітьми

/Files/images/6_grupa/resize (1).png

"ОДЯГНЕМО ЛЯЛЬКУ ПІСЛЯ СНУ "

Мета: навчити дитину відтворювати три-п’ять послідовних дій: одягати ляльку, прибирати постіль, використовувати предмети за призначенням; сприяти переносу засвоєних дій у самостійні ігри; тренувати дітей у вживанні прийменників(в,на, під).
Матеріал: лялька, іграшкові меблі, лялькові одяг, посуд, тазик
Хід гри:
Дорослий говорить дитині, що лялька Марійка прокинулася й сказала: «Доброго ранку!». Він спочатку сам показує, як одягти ляльку, потім дитина намагається зробити це сама. Ляльку чепурять, саджають за стіл, дитина прибирає її постіль. Потім ляльку пригощають чаєм, а вона, поснідавши, дякує дитині.

" Полювання на кольори LEGO "

Улюблена гра для малюків і надзвичайно проста у виконанні.
Виберіть 4 аркуші паперу різного кольору і по 10 елементів з LEGO, які відповідають кожному кольору, тобто 10 жовтих частинок LEGO для жовтого аркуша паперу. Тепер сховайте всі елементи LEGO в одній кімнаті і покладіть кольоровий папір на стіл або підлогу поруч.
Запустіть годинник і нехай малюк розпочинає полювання. Щойно він знайшов LEGO нехай дитина покладе на відповідний папірець.
Подивіться, скільки часу знадобиться, щоб знайти усі елементи. На новому колі гри можна спробувати побити власний рекорд, а потім сховайте їх, щоб дитина могла спробувати менше часу.
Коли дітина стомиться шукати, хай щось збудує з знайдених елементів.

Зарядка – під музику та з піснями – є на каналі “З любов’ю до дітей”.

https://www.youtube.com/user/SonechkoProject

Руханки і фізкультхвилинки для дітей:

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk&list=PLElG6fwk_0UmWfbppU9Y_Qp8kOGDOvfDs

Влаштуйте «сімейні» 3D - тури музеями України

" Музеї України просто неба "

https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/

Слухайте казки народів світу, озвучені відомими українцями

https://kazky.suspilne.media/list.php

До кожної казки цього проєкту є ілюстрації, які зробили Женя Гайдамака і Маша Фоя.

Ці картинки можна завантажити та розмалювати разом з дитиною.

https://kazky.suspilne.media/rozmalyovky.php

" Вчимо скоромовки "

https://www.moirebenok.ua/materialy-na-ukrainskom-yazyke/rozvivayemo-diktsiyu-45-skoromovok-dlya-ditej-vid-2-rokiv/

" Незвичні способи малювання "

https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/

" Знайомимося з порами року та назвами місяців "

https://youtu.be/fbE5kmaCWOE

" Розвиваючі мовні ігри для дітей 3-5 років "

https://www.youtube.com/watch?v=8ocueX8_7CU

Виготовляємо цікаві саморобки вдома разом з дітьми

" Цікаві саморобки з паперу "

https://www.youtube.com/channel/UCpKlZnl88hGmT363eG4mtEg

" Орігамі метелик для дітей "

https://www.youtube.com/watch?v=DfgOMx31Ht8

" Прості та швидкі орігамі для дітей "

" Звірі з паперу "

https://www.youtube.com/watch?v=JLV8_RZ-WEA

Ліпимо з пластиліном:

https://www.youtube.com/watch?v=XZgpcWXs7ec&list=PLElG6fwk_0UkVY50JOJxntVz739M4pUsB

Пластилін своїми руками:

Якщо пластилін закінчився, ви можете самі зробити його за таким рецептом:

  • 1 склянка борошна
  • 1склянка крохмалю
  • (картопляний або кукурудзяний)
  • 2 ст. ложки рослинної олії
  • 1 склянка окропу
  • 2 ст. ложки соку лимона
  • харчовий барвник

Борошно і крохмаль змішайте в мисці. Додайте дві ложки рослинної олії. У склянку окропу капнути барвник і лимонний сік. Виливаємо все це в миску і активно перемішуємо, після чого вимішуємо на рівній поверхні. Якщо тісто липне – додайте ще борошна.

Пізнавальні мультики

" Мудрі казки тітоньки Сови - Маленькі друзі "

https://www.youtube.com/watch?v=tRXuiS8kUto&list=PLshJpmmXcDiRgjPnB8DEPVB1lTvuQ0EOq&index=7

" Мудрі казки тітоньки Сови - Не треба ображати друзів "

https://www.youtube.com/watch?v=Z3CP_NQKmvA&list=PLshJpmmXcDiRgjPnB8DEPVB1lTvuQ0EOq&index=6


Кiлькiсть переглядiв: 990