/Files/images/gruppa__1/index.jpg

Група №1 "Колобок"

для дітей 5-го року життя


Девіз групи:

Ми веселі Колобочки,
Ми чиїсь сини і дочки,
В світ дитинства ми мандруєм
І співаєм і танцюєм.
Любимо в садочку гратись,
Веселитись, розважатись.
Кожен день будем зростати,
Щоб зраділи мамо й тато.

Вихователь: Усова Марина Сергіївна

/Files/images/1/20180829_100018.jpg

Освіта: вища

Стаж роботи: 2 роки

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст

Педагогічне кредо: "Моя робота- любов з турботою"


Помічник вихователя: Огаркова Надія Олексіївна

Розклад занять дітей 5-го року життя групи № 1

Вікова група Середній дошкільний вік (п’ятий рік життя) Група № 1
Тиждень І-ІІІ
ПОНЕДІЛОК І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Мовленнєва діяльність 9.00- 9.20
2. Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення; у світі предметів; у світі людей; у світі природи 9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Здоров’язберігальна, рухова діяльність 16.00-16.20
ВІВТОРОК І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Художньо-естетична діяльність (музична) 9.00-9.20
2. Художньо-естетична діяльність (малювання) 9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
- -
СЕРЕДА І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Мовленнєва діяльність 9.00- 9.20
2. Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення; у світі предметів; у світі людей; у світі природи 9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Здоров’язберігальна, рухова діяльність 16.00-16.20
ЧЕТВЕР І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Художньо-естетична діяльність (аплікація/ліплення) 9.00- 9.20
2. Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення; у світі предметів; у світі людей; у світі природи 9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
- -
П’ЯТНИЦЯ І ПОЛОВИНА ДНЯ
2. Мовленнєва діяльність 9.00- 9.20
2. Художньо-естетична діяльність (музична) 9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Здоров’язберігальна, рухова діяльність 16.00-16.20
Тиждень ІІ-ІV
ПОНЕДІЛОК І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Мовленнєва діяльність 9.00- 9.20
2. Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення; у світі предметів; у світі людей; у світі природи 9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Здоров’язберігальна, рухова діяльність 16.00-16.20
ВІВТОРОК І ПОЛОВИНА ДНЯ
1. Художньо-естетична діяльність (музична) 9.00-9.20
2. Художньо-естетична діяльність (малювання) 9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
- -
СЕРЕДА І ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Мовленнєва діяльність 9.00- 9.20
4. Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення; у світі предметів; у світі людей; у світі природи 9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Здоров’язберігальна, рухова діяльність 16.00-16.20
ЧЕТВЕР І ПОЛОВИНА ДНЯ
Активна практика міжособистісного спілкування та взаємодії, життєві навички 9.00- 9.20
9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
- -
П’ЯТНИЦЯ І ПОЛОВИНА ДНЯ
Активна практика міжособистісного спілкування та взаємодії, життєві навички 9.00- 9.20
9.30-9.50
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ
3. Здоров’язберігальна, рухова діяльність 16.00-16.20

Вибір книг для дітей п'ятого року життя

Активний розвиток дитини в п’ятирічному віці напряму пов'язаний з правильним вибором літератури. Книги для дітей 5 років допомагають малюку знаходити нову та цікаву інформацію для розвитку власної особистості. Діти можуть поповнювати свій словниковий запас новими словами, фразами, запам’ятовувати різні вислови, якими дитина в майбутньому зможе обдумано користуватися.

Неоціненна користь від читання для дітей

Вибираючи книги для читання дитині 5 років,усі батьки мають можливість ознайомитися з основними перевагами раннього читання:

  • Дитина вчиться аналізувати і розмірковувати. Уже в цьому віці ваша дитина починає розуміти, що таке «добро», а що таке «зло». Дитина може виразити власну точку зору після прочитаної інформації.
  • Грамотність. Користь читання полягає у виробленій звичці грамотно виражати свої думки, стимулюється мисленнєвий процес. Адже начитана людина «автоматично» пише і говорить правильно, оскільки його мозок запам’ятовує правильні слова і фрази.
  • Дитина зайнята корисною справою і завжди знаходиться під наглядом батьків. Для тренування пам’яті дитина може переказувати прочитане чи відповідати на питання, що стосуються певного сюжету.
  • Сприйняття нової інформації. Володіючи вже мінімальним набором слів і фраз, дитині буде набагато простіше починати своє навчання в школі, адже в нього вже буде сформована база.
  • Тренування пам’яті. Дитина може напам’ять вивчати різні вірші чи висловлювання головних героїв. Це сприяє активному розвитку пам’яті, що дозволить малюку з легкістю засвоювати нові шкільні предмети.

Вимоги до літератури

Вибираючи кращі книги для дітей 5 років,рекомендовано звернути увагу на наступні особливості такої літератури:

  • У віці 5 років дитина може спокійно сприймати книги без яскравих ілюстрацій. Але наявність декількох картинок на сторінці не завадить;
  • Краще вибирати книги, де текст був написаним великим шрифтом – дитині буде простіше запам’ятовувати і впізнавати вивчені букви.
  • Віддаємо перевагу книгам, де текстова інформація подана окремими блоками – малюку буде простіше сприймати прочитане.
  • В 5 років можна переходити до читання казок, де потрібно подумати. Наприклад: чому головний герой вчинив саме так? Чи був у нього інший вибір? Це дозволяє дитині задуматися над тим, чи правильно вчинив герой і чому він вибрав саме такий шлях.

Значення казок

Казки допомагають розвивати в хлопчиків і дівчаток такі важливі почуття, як співчутливість, доброту, допомагають контролювати емоційно-моральний розвиток дитини. Казка для малюка – це не вимисел, а справжня реальність, яка представляє багатий світ почуттів і переживань.
Для дошкільника казкові сюжети розширюють межі можливого, дозволяючи дітям познайомитися з такими новими для них почуттями, як страх, ненависть, любов, гнів і співчутливість, зрада і т. ін. При цьому автори казок всі ці почуття візуалізують в спеціальній формі, яка доступна сприйняттю і розумінню п’ятирічної дитини. Але моральний сенс таких творів залишається дорослим. Саме тому з казок дитина отримує свої перші і головні життєві уроки.
Читаючи чи слухаючи казку, діти проявляють співчуття до головного героя, переживають за його долю, у них прокидається внутрішній імпульс допомогти герою, захистити і попередити його.

Пригодницькі історії

Щоб розібратися з відповіддю на питання, що читати дітям 5 років,потрібно поспостерігати за своєю дитиною і зрозуміти, які книжки йому імпонують. В цьому віці всі діти люблять фантазувати, тому короткі пригодницькі історії чудово підійдуть, щоб з користю провести час.

Серед найбільш популярних книг:

  • Остер Г.Б. «Нові пригоди Піфа», «Кошеня на ім’я Гав».
  • Льюїс Керролл «Аліса в Країні Чудес».
  • О. Толстой «Пригоди Буратіно».
  • П. Бажов «Срібляне копитце» та інші.

Разом з головними героями дитина може відправитися в захопливу подорож, розвиваючи власну уяву.

Світова класика

У віці 5 років можна сміливо знайомити дитину зі світовою класикою дитячої літератури. Адже це «перлини» літературного мистецтва:

  • А. Волков «Чарівник Смарагдового міста».
  • В. Гауф «Карлик Ніс».
  • С. Козлов «Їжачок в тумані», «В рідному лісі».
  • І.А. Крилов «Слон і Моська», «Ворона і лисиця».
  • С. Лагерлеф «Чудесна мандрівка Нільса з дикими гусьми».
  • А. Ліндгрен «Малюк и Карлсон».
  • А.А. Мілн «Вінні Пух і всі-всі-всі».
  • Н.Н. Носов «Незнайка і його друзі».

Це лише невеликий перелік світової класики, ознайомившись з якою дитині буде набагато простіше в подальшому засвоювати шкільну програму. Адже в молодших класах вивчення літератури базується на всесвітньо відомих творах.

Як підтримати інтерес до читання у дітей

Далеко не кожна сучасна дитина проявляє інтерес до книг і до процесу читання. Тому батьки повинні потурбуватися про те, щоб підтримати інтерес до літератури в своєї дитини.

  • Батьки мають бути прикладом і самі читати літературу. Коли дитина бачить, що тато і мама не цікавляться книгами, але при цьому наполягають на тому, що це корисно і необхідно – позитивного ефекту буде складно досягти. Адже в такому віці батьки для хлопчиків та дівчаток являються прикладом.
  • Вибирайте книги у відповідності до віку малюка. Його бібліотека повинна змінюватися під час дорослішання дитини.
  • Не варто змушувати малюка читати книгу, яка йому не по душі – це викличе негативні емоції і відповідне відношення до літератури в цілому.
  • Давайте можливість дитині самостійно вибирати книгу, яку він хоче прочитати.

Враховуючи ці елементарні правила, кожному із батьків вдасться привити власній дитині любов до книг. В результаті дитина набагато швидше навчиться читати сама, «відбираючи» у батьків книгу, яку вони готувалися прочитати на ніч.

Розвиток мовлення дітей п'ятого року життя

Діти цього віку допитливі, самостійні й активні в освоєнні соціальної та природної дійсності.У зв'язку з цим значно збільшуються їх мовні можливості, розширюється словниковий запас, мова стає граматично оформленої і змістовною. Щоб дитина вчасно і якісно опанував усним мовленням, необхідно, щоб він користувався їй якомога частіше, вступаючи в контакт з дорослими і однолітками. Щоб навчитися говорити, треба говорити. Розвиток мовлення дитини ведуться за наступними напрямками:

  • формування звукової культури мовлення;
  • збагачення активного і пасивного словника;
  • формування граматичної будови мови;
  • розвиток зв'язного мовлення.

Зупинимося тільки на словникової роботі, тобто на планомірному збагаченні словника дошкільнят.
Розширення словника відбувається одночасно з ознайомленням дітей з навколишньою дійсністю, з формуванням ставлення до навколишнього. Розрізняють активний і пасивний словник. Пасивнийсловник - це слова, які дитина розуміє, знає, але не використовує. Активний словник - це слова, які дитина не тільки розуміє, а й вживає в своїй промові.А ктивний словник п'ятирічної дитини до кінця року повинен налічувати 3000 слів. Пасивний словник зазвичай більше активного. Ви можете будинку протестувати свою дитину. Запропонуйте їй переказати казку або коротенький текст, розповісти про будь-яку подію, скласти розповідь по картинці, а потім проаналізуйте: як близько до тексту він передав зміст, чи використовував прикметники, чи часто було важко в підборі слів.

Існує безліч методів і прийомів для збагачення словника дітей:

  • дидактичні, розвиваючі, настільні ігри;
  • рухливі ігри з текстом;
  • сюжетно-рольові ігри;
  • драматизація казок;
  • ігрові вправи;
  • читання художньої літератури;
  • розповідання казок за участю дітей;
  • заучування віршів;
  • бесіди після розглядання картин, ілюстрацій.

Що ж можуть зробити батьки для розвитку словника своєї дитини?
Необхідно якомога більше і частіше розмовляти з ним на найрізноманітніші теми. І якщо ви помітили, що у вашої дитини є проблеми з промовою, як можна швидше зверніться за допомогою до фахівців. Чим більше часу ви будете приділяти дитині в дошкільному віці, тим менше вам доведеться допомагати йому в школі. Але потрібно пам'ятати,що навчання дошкільника - це, перш за все, гра, цікава і захоплююча. Ви можете проводити мовні ігри, які не потребують додаткового часу, необхідно тільки ваше бажання.
По дорозі в дитячий сад запропонуйте дитині поділитися спостереженнями, що стосуються погоди, підібрати якомога більше слів, що описують дерева, розповісти, щонового він помітив на вулиці, в парку і т.д.
Удома на кухні запитайте у дитини, які продукти потрібні, щоб зварити борщ, суп, зробити салат, окрошку, які продукти необхідно купити в магазині, які прилади-помічники є у вас на кухні і т.д.
Ви самі можете придумати багато таких ігор. Головна мета - домогтися, щоб дитина відповідав повними реченнями, використовував у мові прикметники.

Гра «Я помітив».

Дорослий пропонує кожній дитині назвати предмети, повз яких він проходитьпо дорозі в дитячий сад, і підібрати до імен іменником якомога більше прикметників.

Гра «Згадаймо« смачні »слова і почастуємо один одного».

Дорослий і перша дитина по черзі називають «солодкі» слова, дорослий і друга дитина по черзі називають «солоні» слова і т.д.

Гра «Докажи слівце».

Дорослий починає фразу, дитина закінчує.Наприклад: «Ворона каркає, а горобець ... Сова літає, а заєць ...»

Гра «Давай шукати слова на кухні».

Діти відповідають на питання дорослого.Наприклад: «Які слова можна вийняти з борщу?Які слова є в вінегреті?Які слова можна знайти в кухонній шафі? »

Творча гра «Я дарую тобі слівце».

Мета гри - збільшити словниковий запас дитини, пояснити лексичне значення слів.
Один раз в тиждень батьки дарують дитині нове для нього слово, називають це слово і обов'язково пояснюють його значення.У понеділок діти приносять в групу подаровані будинку слова і знайомлять з ними всіх хлопців. Вихователь записує кожне слово на картці, а на зворотному боці - ім'я того, хто його приніс. Всі картки складають в шкатулку, і періодично з ними проводять різноманітні ігри. Наприклад:картки висипаються в капелюх, діти по черзі дістають по картці, вихователь зачитує слово, ребёнок пояснює його значення. Якщо гравець виконує завдання, то отримує фішку. Виграє той, хто зібрав більше фішок.

Варіант гри: вихователь по черзі дістає картки зі словами, пояснює лексичне значення цих слів, не називаючи їх. Дитина, який вгадує слово, отримує фішку. Виграє той, хто зібрав більше фішок.

Малювання долонькою та пальчиками

Малювання методом штампування

Малювання ниткою

https://www.youtube.com/watch?v=_yV1jyipyk4

Кляксографія

https://www.youtube.com/watch?v=XKjTdxyl_zo

Малювання виделкою

Малювання повітряною кулькою

Аплікація

/Files/photogallery/image.png/Files/images/1grupa/IMG-4740c736802bd1963c4363079b75a954-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-94324615b66d9b46021716a78b229007-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-56e1d90654cb9fca530217286b024415-V.jpg/Files/images/1grupa/IMG-ae03319db8808e8cc3a007f7a0408fb7-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-358bf01c818d1f830fda0ea3dddfc6b3-V.jpg /Files/images/1grupa/1xasuujw50n5-640.jpg /Files/images/1grupa/IMG-7b93db12b3c809b41ec01368d185020a-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-0d90225e37928b5cf5a1daf69be2f658-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-ec398fc468d38b402e7ee2e9df81bb29-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-287823f91f73171c74ccdecf1cf3c53f-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-c358f5c30814765b734b4e50e7fb78fa-V.jpg

/Files/images/1grupa/IMG_1991.jpg /Files/images/1grupa/IMG-5bfbdb1a78bc13b714ffe58193a1c525-V.jpg

/Files/images/1grupa/IMG-04a30084818c1064a8960b6f24986f3c-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-630b6e802616ce2941646c0e5207dea7-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-827a3d606c8a8a7b99bc833373569b4b-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-84b4d737a891cc3043827efd7be88ae5-V.jpg


/Files/images/1grupa/7c398fb79ef984a5ab6a284430c883b3 (1).jpg /Files/images/1grupa/IMG-19c38b2c455488faca72da2873f6aa0f-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-0ac1e56a17392ce61a4690374f761314-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-0f4b587447eb36e6fb04b605dee49e81-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-3b963f39646f6b6a4969866a498d1c2a-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-4756903dc0fdc4b5b89c658166c3d55f-V.jpg

/Files/images/1grupa/дети-в-садике.jpg /Files/images/1grupa/IMG-ef17acdcd131ae4464fbf2f314a6913d-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-2a16497c9b1c297517fefa084a4e95e8-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-0321e8fd6351d1ba8680fa81b08771b4-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-5c2cc6bee4fb1db0c5a0da2b9ec13209-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-2bd95463398fb6d5d6f2f6ac98e4d28d-V.jpg /Files/images/1grupa/IMG-bd206edda98c3bb9221aa1e1089c0920-V.jpg
















Кiлькiсть переглядiв: 1116